ביטוח בריאות פרטי מכסה שירותים רפואיים וטיפולים שונים, כך שאם משתמשים בשירות או מקבלים את הטיפול שנכללים בפוליסה– מקבלים שיפוי בדמות החזר כספי על פי התנאים בפוליסת הביטוח.

ביטוח מחלות קשות הוא אמנם רכיב בביטוח בריאות פרטי, אבל להבדיל מהשירותים הרפואיים והטיפולים האחרים שכלולים בפוליסה כזו – בביטוח מחלות קשות לא מקבלים שיפוי בדמות החזר כספי אלא סכום כסף שהוגדר מראש.

סכום זה ניתן לרוב בצורה של תשלום חד-פעמי שיאפשר לחולה במחלה להתמודד עם השלכותיה, בעיקר מבחינה כלכלית.

סכום זה הוא פונקציה של סוג הביטוח, של גיל המבוטח (פוליסות מסוימות מסתיימות עם הגיעו של המבוטח לגיל כלשהו) ושל גובה התשלומים החודשיים לחברת הביטוח, כך שהוא משתנה מאדם אחד לשני. לפניכם כל היתרונות והחסרונות של ביטוח מחלות קשות.

 

יתרונות

ביטוח מחלות קשות נחשב ביטוח חובה לאנשים בעלי היסטוריה משפחתית רפואית בעייתית, למשל כאלו שיש להם נטייה גנטית לחלות בסוג מסוים של סרטן, ללקות במחלות לב וכלי דם (שבץ וכו').

ביטוח מחלות קשות מתאים לאלו שהפרוטה לא מצויה בכיסם מסיבה אחת – הוא מעניק סכום חד-פעמי שיכול בשעת צרה למנוע את השימוש בחסכונות, העזרות בבני משפחה, מכירת רכוש ועוד כדי לממן את הטיפול במחלה ואת ההוצאות הנלוות אליה.

בנוסף, ביטוח מחלות קשות מתאים לאלו שחולים במחלה קשה אבל לא איבדו את כושר עבודתם, כך שהם אינם זכאים לקבלת פיצוי עבור אובדן כושר עבודה.

 

 

מסמך וסטטוסקופ

 

חסרונות

ביטוח מחלות קשות אינו נחשב לביטוח הכרחי כמו ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה, כך שהכללתו בפוליסה היא פרי החלטתו של המבוטח בעיקר לאור ההיסטוריה המשפחתית.

עם זאת, ביטוח זה אינו מכסה את כל המחלות הקשות ויש הבדלים בין חברות הביטוח השונות (למשל יש כאלו שמבטחים נגד סרטן ויש כאלה שלא.)

בכל מקרה, הביטוח מכסה מקסימום 3 מחלות קשות ולא יותר, כך שאם המבוטח חלה במחלה קשה יותר מ-3 פעמים (כולל מחלות שונות) – הוא לא יקבל את המגיע לו.

בנוסף, ביטוח מחלות קשות נחשב לביטוח יחסית יקר ואפשר להסתפק בחלופות זולות יותר, למשל ביטוח תאונות אישיות. אמנם הפיצוי יהיה לרוב נמוך יותר אבל במקרה של מחלה אתם לא תישארו חסרי-אונים.

וכמובן – כמו בכל ביטוח האינטרס של חברת הביטוח הוא לא לשלם למבוטחיה ברגע האמת. לכן, בביטוח מחלות קשות כמו בשאר פוליסות הביטוח (ואולי יותר מאשר בפוליסות אחרות) – יש למלא את הפרטים האישיים בקפדנות, באמינות ובשקיפות בעיקר את הצהרת הבריות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *