חוקי המס בישראל וכמות המיסים הרבה שאזרחי ישראל צריכים להתמודד איתם ולהכיר אותם לעומק, היא רבה ולא פעם אזרחים עוברים על החוק ולא ממלאים אותו כראוי. במקרים כאלה ובמידה ורשות המס עלתה על העבירה ועל ביצועה, היא תזמן אתכם לחקירה ותנסה לברר מה בדיוק היו הכוונות שלכם. עבירות מס בישראל, גוררות עונשים שונים בהתאם למקרה ולכוונות שלכם באותה העת. במידה וביצעתם עבירת מס ואתם מעוניינים לתקן את מעשיכם לפני שתסתבכו או תיקראו לחקירה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין ולהבין מה מצפה לכם. לפניכם קצת על ביצוע עבירת מיסים ועל רצון לתקן – למי עליכם לפנות?.

 

מה היא בדיוק עבירת מיסים?

עבירות מס הן מגוון ש עבירות שונות ובדרגות שונות, שמבוצעות כנגד חוקי המס בישראל ומעוגנות גם בחוקים ובדין הישראלי. לכן, ביצוע של עבירות מס יגרור קנסות ואף עונשים ומאסר, הכל בהתאם לגודל העבירה ולכוונות מאחוריה. רבים מאזרחי מדינת ישראל נמצאים בחקירות ובבעיות מול רשות המיסים, הן בגלל תמימות ואי הבנה של החוקים והתהליכים שהיה עליהם לבצע, או הן באופן מכוון של העלמת מיסים וביצוע מרמה בכוונה. במידה ואתם מתמודדים עם עבירות מיסים מומלץ לפנות אל עו"ד מיסים – דני אורדן שילווה אתכם בתהליך.

 

איזה סוגי עבירות מיסים קיימים?

בארץ, עבירות המיסים מתחלקות לשתי דרגות, הטכניות שהן קטנות ופשוטות לרוב, ומנגד המהותיות יותר. העבירות מס הפשוטות יותר, הן עבירות טכניות, שכוללות למשל רישום לא נכון במערכות רשות המיסים, דוח שנתי לא מדויק, איחור במועד הגשת הדוח השנתי וכדומה. במקרים כאלה ניתן להיענש רק בקנס, או במאסר קצר, הכל בהתאם לתיק ולייצוג הנאשם. מעבר לכך, ישנן גם עבירות מהותיות שהן חמורות יותר כמו העלמת מס והשמטת הכנסות. במקרים כאלה, החקירה והעונש יהיו רציניים יותר, וצפויה לכם דרך יותר עקלקלה ומטלטלת.

 

איזה עבירות מיסים שכיחות יותר בישראל?

כל שנה, יש מאות ואלפי עבירות מיסים שנתפסות ונחקרות על ידי רשות המיסים. ישנן עבירות נפוצות מאד שכן כוללות אי הבנה של מערכת המיסים וטעויות טכניות בתום לב, אך ישנן גם עבירות רציניות יותר, שכוללות זיוף של מסמכים והונאה מכוונת של רשות המיסים.

 

כיצד לתקן ולהתמודד עם עבירות המיסים?

במידה וביצעתם עבירות מיסים, ואתם כעת מתמודדים עם השאלה מה לעשות עם זה ואיך לתקן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמכיר את החוק ויוכל לייעץ לכם מה הדבר הנכון לעשות. כמובן שלרוב, הכוונה מאחורי המעשים והעבירות וכן גם הווידוי והרצון לתקן, נחשבים במערכת המשפט ויכולים לבוא לטובתכם בתהליך. לכן, מומלץ לפנות לעורך דין מוסמך בעבירות מיסים, שמכיר תיקים קודמים ויוכל להסביר לכם מה מצפה לכם ומה מומלץ לכם לעשות במידה וביצעתם עבירת מיסים ואתם תוהים איך להמשיך ולתקן מכאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *