אנשים רבים שהיו מעורבים בתאונת דרכים ורוצים להיעזר בעורך דין מנוסה בכדי לקבל את מירב הפיצויים אליהם הם זכאים, שואלים את עצמם כמה יצטרכו לשלם שכר טרחה לעורך הדין שמנהל את תיק התביעה של תאונת הדרכים.

בכדי לעזור לכם להבין יותר טוב כיצד מחושב שכר הטרחה של עורכי דין בתביעות של תאונות דרכים, סיכמנו עבורכם מדריך קצר המפרט את הקריטריונים הקובעים את גובה השכר.

 

מדוע צריך עורך דין מנוסה כשמדובר בתביעות תאונות דרכים?

על פי חוק הפיצויים הנוגע לתאונות דרכים, כל אדם אשר היה מעורב בתאונה, בין אם הוא הולך רגל, נוסע או הנהג, זכאי לפיצויים בגין הנזקים הנגרמו לו ו/או לרכושו בשל התאונה. אנו, משרד עורכי דין רונן ברק ושות', ממליצים בחום להצטייד בעורך דין מנוסה בתחום תאונות הדרכים סמוך לרגע התאונה ככל הניתן, על מנת שתוכלו למקסם את הפיצויים אותם תקבלו, וגם בכדי שתוכלו לקבל את ההדרכה המתאימה לפני שאתם מדברים עם גורמים רפואיים ומשטרתיים שונים.

לרוב, אנשים שעברו תאונת דרכים אינם נמצאים בשיא צלילות דעתם, ועלולים לשכוח פרטים מהתאונה שעשויים להעלות את גובה הפיצויים אליהם יהיו זכאים.

 

איך מחושב שכר הטרחה?

לפי כללי לשכת עורכי הדין, גובה שכר הטרחה בתביעות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים מוגבל לפי הקריטריונים הבאים:

  1. אם הושגה פשרה לפני התביעה: במקרים בהם עורכי הדין הגיעו לפשרה בין שני הצדדים ולא הוגשה תביעה לבית המשפט, כללי לשכת עורכי הדין מגבילים את גובה שכר הטרחה לעד כ- 8 אחוזים מסכום הפיצויים פלוס מע"מ.
  2. אם הושגה פשרה לאחר הגשת תביעה: במקרים בהם עורכי הדין השיגו פשרה רק לאחר שהוגשה תביעה משפטית בגין תאונת הדרכים, כללי לשכת עורכי הדין מגבילה את גובה שכר הטרחה לעד כ- 11 אחוזים מסכום הפיצויים פלוס מע"מ.
  3. קבלת פיצויים לאחר משפט ומתן פסק דין: במקרים בהם התרחש משפט והוגש פסק דין המקנה פיצויים לתובעים, כללי לשכת עורכי הדין מגבילים את שכר הטרחה לעד כ- 13 אחוזים מסכום הפיצויים פלוס מע"מ.

נרצה להדגיש כי שכר הטרחה אינו יורד מסכום הפיצויים, כיוון שחברת הביטוח הנתבעת ובית המשפט צריכים להוסיף לסכום הפיצוי את שכר הטרחה באופן נפרד בהתאם לכללי לשכת עורכי הדין. כלומר, במידה וקיבלתם פיצויים בגין תאונת דרכים, שכר הטרחה המשולם לעורך הדין שלכם לא ירד מסכום הפיצויים אותו תקבלו, אלא ישולם בנפרד על ידי הנתבע.

אם כך, ניתן לראות בבירור שהאינטרס של התובע ושל עורכי הדין הוא משותף לקבלת סכום פיצויים גבוה ככל האפשר, לכן מומלץ בחום להצטייד בעורך דין מנוסה ככל הניתן על מנת להגדיל את סכום הפיצויים אליהם תהיו זכאים.

 

מטבעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *