אם אתם אזרחים עובדים צה"ל, כדאי שתדעו שגם אם אינכם משרתי קבע, עדיין מגיעים לכם מלוא הזכויות והפיצויים במקרים של תאונות עבודה.

 

מהי תביעת תאונת עבודה?

תביעת תאונת עבודה הינה תביעת נזיקין אודות פציעה שנגרמה במסגרת העבודה. עובדים אשר נפצעו במסגרת עבודתם, ובעיקר כתוצאה מעבודתם, יכולים להגיש תביעת נזיקין בגין תאונת עבודה. בתביעה זו, יצטרך התובע להוכיח כי תאונתו קרתה במסגרת עבודתו ואף בשל עבודתו. זאת למשל אם עובד נפצע כתוצאה מרשלנות במקום עבודתו, הוא יוכל לתבוע נזיקין בגין תאונת עבודה. באותו אופן, עובד אשר עובד בעבודה פיזית ממושכת וכתוצאה מכך נגרם נזק לגופו – יוכל גם הוא לתבוע בגין תאונת עבודה.

תביעת תאונת עבודה הינה למעשה תביעת פיצויים בגין הפציעה שנגרמה מתאונת העבודה, עלויות הטיפולים והשיקום, עלויות אובדן כושר עבודה וכן הוצאות כספיות נלוות לתאונת העבודה. באתר https://us-lawoffice.co.il תוכלו למצוא את כל הפרטים על תביעת תאונות עבודה ועל עורך דין מומחה בתחום.

 

מה כרוך בתביעת תאונת עבודה?

תביעת תאונת עבודה כרוכה בהוכחה כי התאונה אכן קרתה במסגרת העבודה. על התובע להגיש תביעה כנגד מקום עבודתו באמצעות עורך דין המתמחה בתחום. במסגרת התביעה, יוכיח עורך הדין כי מקום עבודתו של הנפגע הוא האחראי לפציעתו ועל כן המעביד צריך לשלם עבורו את הפיצויים. לאחר שהוכיח עורך הדין את אחריות מקום העבודה על הפציעה, יוכיח עורך הדין את העלויות שעל מקום העבודה לכסות. מדד הפיצויים ייקבע לפי חומרת הפציעה וכן לפי העלויות הנוספות הכרוכות בטיפול והשיקום של התובע.

 

מה קורה לאזרח עובד צה"ל שנפגע מתאונת עבודה?

אזרח עובד צה"ל מבוטח על ידי צה"ל כמו כל עובד על תאונות עבודה. על כן, כאשר אזרח עובד צה"ל נפגע במסגרת עבודתו בצבא הוא יהיה זכאי לקבלת פיצויים מלאים על פציעתו. אותו עובד יצטרך לעבור הליך תביעה הדומה לכל הליך תביעה בגין תאונת עבודה. מעמדו של אותו עובד, הוותק שלו או דרגתו אינם משפיעים על התביעה כלל. ההשפעה היחידה על התביעה תהיה האם היה צה"ל אחראי לפציעתו של העובד וכן חומרת הפציעה.

 

מצאו עורך דין

במידה ואתם אזרחים עובדי צה"ל ועברתם תאונת עבודה במסגרת הצבא, אל תישארו עם זה לבד. קיימים עורכי דין רבים המתמחים בתחום אשר יוכלו לעזור לכם לנהל את התביעה כנגד המסגרת הצבאית. חשוב שתמצאו עורך דין המתמחה בתחום תאונות עבודה וכן כזה שיהיה בעל ניסיון בתחום. הניסיון והידע בחוק של עורך הדין, יסייעו לו למקסם את פוטנציאל ההצלחה של התביעה שלכם. ככל שתצליחו למצוא עורך דין מתאים יותר עבור התביעה שלכם, כך תוכלו לדעת שיש סיכוי גבוה יותר שתקבלו את כלל הפיצויים המגיעים לכם.

dohrnii / Pixabay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *