אתם חושבים על המקצוע של חייכם? מחפשים ענף שבו תוכלו להגדיל את הידיעות שלכם, שתוכלו ללמוד אותו ושתוכלו, בסופו של דבר, גם לתת בו שירות לאחרים? אם כך, אין ספק שאפשר להבין אתכם. מי לא היה רוצה להגיע למצב שבו יש לו קריירה מפוארת ומעניינת? אם גם אתם, כמו לא מעט אנשים אחרים בישראל, חושבים על עריכת דין, כדאי יהיה לחשוב על האופציה של להיות עורך דין צבאי. בישראל יש למעשה שתי מערכות משפט שונות, האחת אזרחית ואילו השנייה צבאית. לכל אחת מהן יש דרכי עבודה שונות לחלוטין ולכל אחת חוקים משלה. משמעות הדברים היא שאם תמיד עניין אתכם להכיר את מערכת המשפט הצבאי על בוריה, לקחת בה חלק ולהגן ולייצג חיילים או קצינים, כדאי שתדעו שלהיות עורך דין צבאי זו בהחלט יכולה להיות בחירה מעניינת מאוד כמו הבחירה של להיות עורך דין מיסים.

להיות עוד צבאי

איפה לומדים?

בדרך כלל אנשים שרוצים להשתלב במערכת המשפט הצבאי לומדים במסגרת הצבא ואפילו על חשבונות. משמעות הדברים היא שיהיה עליכם להפוך להיות אנשי קבע, כי כאשר הצבא שולח אנשים על חשבונו ללימודים, הוא מצפה שהם יתרמו לו בחזרה בשנים רבות של שירות. מצד שני, יש גם אנשים שלמדו במסגרת האזרחית על חשבונם ומצאו את עצמם נכנסים למסגרת הצבאית כדי לתת שירות כזה או אחר כך שזו עוד אפשרות שקיימת. מה שבטוח זה שבסופו של דבר, כאשר תהפכו להיות עורכי דין מובילים, לא תחסר לכם עבודה. ממש כפי שקורה במערכת המשפט האזרחית, גם כאן אנחנו יכולים לראות לא מעט מקרים שבהם יש צורך להגן על חיילים, להוציא את האמת לאור ולהוכיח שהדברים התנהלו בדרך מסוימת ולא בדרך אחרת. לכן, אם חשוב לכם לעזור למי שבאמת נזקק לעזרתכם, כדאי יהיה להתחיל לבחור לעומק את האפשרות של לימודי משפטים צבאיים כבר עכשיו.

 

האם ניתן להרוויח מקריירה כזאת?

התשובה היא חד משמעית כן. ממש כפי שבמערכת המשפט האזרחית אנחנו יכולים לראות לא מעט עורכי דין שמרוויחים לא מעט כסף, כך קורה גם לגבי עורכי הדין שעובדים במערכת המשפטי הצבאי. מה שכן, כמובן שצריך לבחון את הדברים הללו לעומק כי זה מאוד תלוי בשאלה באיזו מסגרת אתם עובדים, כמה שנים של ניסיון יש לכם והאם יש לכם התמחות בתחום ספציפי ומיוחד. במילים אחרות: גם בצבא לבנות קריירה זה משהו שצריך להשקיע בו, להתאמץ ולעשות לא מעט צעדים כדי שהוא יצליח ולכן חשוב שתבדקו את הדברים לעומקם. לא כל מי שלמד משפטים והשתלב במערכת המשפט הצבאית בסופו של דבר התחיל להרוויח הרבה כסף כי זה תלוי, בין היתר, באישיות שלכם ובתפקיד שאתם מאיישים. לכן אנחנו ממליצים לכם להשקיע, לקחת את הזמן ולהבין שגם את רומא לא בנו ביום אחד – לכתבה בידיעות אחרונות לחצו כאן.

 

מי משלם לכם את המשכורת?

אחד מההבדלים העיקריים שבין עורך דין צבאי ובין עורך דין אזרחי, זה שבמקרה של עוה"ד האזרחיים, הלקוח שפונה אליהם הוא זה שמשלם להם. לעומת זאת, כאשר מדברים על עו"ד צבאי, ניתן לראות שלא פעם זה הצבא עצמו שמשלם את הנדרש. יש לכך חשיבות כי כמובן שכאשר אתם עובדים במגזר הפרטי תהיה לכם אפשרות לגבות איזה תעריפים שנראים לכם הגיוניים ואילו כאשר אתם עובדים בתוך מערכת – המערכת היא זו שתקבע את המשכורת שלכם. יש כמובן יתרונות לכל אחת מהאפשרויות הללו ולכן כל אדם שרוצה להיות עו"ד צריך לבחור את המסלול המתאים לו אישית.

לפרטים ומידע נוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *