ענידת שעון היא לא רק פונקציה פרקטית למדידת הזמן היקר שלנו, אלא גם פונקציה אסטטית.

מאז ומעולם שעונים שימשו את האנושות למדידת הזמן בכדי לשמר את השגרה היומיומית שלה ולהבדיל בין יום ללילה, חודש משבוע ושעה מדקה וככל שהשעון יפה יותר כך היעילות מקבלת תוקף גדול יותר.

לא סתם אומרים שזמן שווה כסף.

 

גלגולי השעון

משעון שמש, מים וחול ועד שעוני כיס, קיר ויד. אין ספק שניתן לראות במבחן הזמן עד כמה השעון היה חשוב בחיי היום יום של האדם. כבר משחר ההיסטוריה יש תיעודים של שעון אך כניסתו לעולם האקססוריז והאופנה תועדה לראשונה רק במאה ה17 עם שעוני הכיס. וכמובן שמי שמעמדו החברתי היה גבוה יותר זכה לרכוש שעון יפה יותר.

לאחר המהפכה הטכנולוגית מעמדו הפרקטי של השעון היד קיבל זעזוע, בכל טלפון סלולרי ישנו שעון מובנה, אך מעמדו האופנתי לא נפל בערכו. כיום ישנם עיצובים מרהיבים של שעוני יד והחזרה אל השעון האנלוגי, הנוסטלגי חזר ועלה.

 

שעונים לגבר, שעונים לאישה מה ההבדל?

באופן עקרוני כל אחד ואיך שהוא מגדיר את עצמו ואיך שהוא אוהב להתלבש, להתקשט ולהסתגנן אך האם במהלך השנים בהיסטוריה היו הבדלים בין שעונים לגברים ושעונים לנשים? אין ספק. בואו נתחיל מכך שנשים (בטח ובטח שממעמד גבוה) עד פחות ממאתיים שנה לא הסתובבו בחוץ ללא חברת גברים או שומרים שילוו אותו לכל אשר תלך ולכן לא נדרשו או נצטרכו לענוד שעון, תמיד היה בחברתן מי שיוודא שהיא עומדת בזמנים בין אם היא קבעה אותם או לא. גברים היו אלו שנשאו את השעונים מהסיבה הפשוטה שהם אלה שהיו מסתובבים בחוץ בחופשיות.

מאז תפיסת הזמן המיושנת השתנתה וכיום כל אחד רשאי לנוע כאוות נפשו ולכן שעונים נעשו דבר רווח בחברתינו. תרבות מהירה וזריזת טרנדים מסתחררת סביבינו בקצב הולך וגובר ואם אנחנו רוצים לעמוד בסטנדרטים הגובים שהאופנות החדשות מציבות לנו כדאי מאוד לעקוב אחריהן באדיקות. אך דבר אחד לא ישתנה, כולנו צריכים לדעת מה השעה.

 

 שעונים לכל כיס

היום עם האצתו של זמן העבודה ותרבות האינסטנט כולנו משוועים לזמין, מהיר וכמה שפחות יקר. הרולקס היוקרתי שבעבר היה מושאו של כל גבר שייך לשוק רחב וגדול של שעונים במחיר שפוי לכל אדם באשר הוא. שעון לגבר או לאישה אינו שייך יותר למעמדם החברתי אלא לצורך הבריא להרגיש יפים ובו זמנית לדעת מה השעה בלי להציץ בגסות על מסך טלפון.

לסיכום, שעון אינו רק הדרך להתייעל בזמן היקר שלנו אלא גם הדרך להדגיש את היופי הטבעי שלנו. ואם אפשר, אז לתפוס את שתי הקוקיות האלה במכה אחת.

 

תכשיט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *