בכל הנוגע לחוק כנגד הימורים בארץ ישראל, הקביעה מעט מבלבלת עבור רבים. מצד אחד, חל איסור מוחלט על פתיחת בתי הימורים בארץ, ומצד שני – קיימים פורטלים פתוחים באינטרנט בהם ניתן להמר במשחקים כאלו ואחרים. אז מה אומר החוק באשר להימורים אלו? כל התשובות כאן במאמר.

כיום אלו שרוצים לבקר בקזינו, יצטרכו לנסוע לחוץ לארץ למדינות בהן קיימים מקומות בהם ניתן להמר באופן חוקי, כיוון שבארץ לא קיימים מקומות שכאלה. אולם, קיימת תופעה של הימורים באתרי אינטרנט כאלו ואחרים, בהם יוכלו הגולשים להשתתף במשחקי הימור מוכרים כמו פוקר, רולטה ובלאק ג׳ק ולהמר על כספם. כעת נשאלת השאלה, האם זה חוקי? 

 

האם זו עבירה פלילית?

כיום, מי שירצה להמר דרך האינטרנט, יוכל לעשות זאת באופן חוקי בצורה מאוד פשוטה – כיוון שקיימים אתרי אינטרנט רבים המיועדים לכך המציעים לגולשים להמר על כספם במשחקי הימור מוכרים. למעשה, קיימות מדינות רבות בעולם אשר מתירות להקים אתרי הימורים באופן חוקי לחלוטין, אך בישראל החוק אוסר באופן חד משמעי על הקמת האתרים הללו.

אולם, סעיף 226 לחוק העונשין אוסר על אתרי אינטרנט המיועדים להימורים, כל עוד השרת ממקום בתחומי הארץ – לכן מי שיהמר באתר שהוקם בישראל יכול למצוא את עצמו מקבל שנות מאסר בפועל, כיוון שמדובר בעבירה פלילית לכל דבר. כעת נשאלת השאלה, האם ניתן להמר באתר אינטרנט הנעזר בשרת שנמצא מחוץ לארץ? למעשה מדובר בחוק שטרם הוכרע. לפרטים נוספים תוכלו להיכנס ל – https://www.plili.org.il.

 

אתר הימורים מחוץ לארץ – חוקי או לא חוקי?

החוק בישראל קובע באופן חד משמעי כי חל איסור להקים או להפעיל אתר הימורים, בין אם השרת נמצא בארץ ובין אם הוא נמצא בחו״ל. חלה חובה על מפעיל האתר לחסום אזרחים ישראלים מלהיכנס לאתר ולגלוש בו, כיוון שאם יעשה זאת הוא למעשה מבצע עבירה פלילית חמורה שיכולה לגרור שנות מאסר בפועל. בנוסף, חל איסור על תושב ישראלי להפעיל אתר הימורים, גם אם חסם את הגלישה עבור גולשים ישראלים והאתר פתוח רק עבור גולשים מחוץ לארץ, כיוון שחיוב הגולשים באמצעות כרטיסי האשראי עלול גם הוא להיחשב כעבירת של הלבנת הון, בנוסף לאיסור על ארגון משחקי הימורים על כל סוגיהם והחזקת מקום עבור ביצוע משחקי הימורים כאלו ואחרים.

 רשויות האכיפה בישראל מנסות לאתר בכל עת מפעילי אתרי הימורים בארץ, לרבות אתרי הימורים אשר עושים שימוש בשרת הממוקם בתוך שטח ישראל. למעשה הרשויות אינן מנסות לאתר רק את המהמרים עצמם אלא בעיקר את האחראים שעומדים מאחורי האתרים הללו, כמו גם את חברות האשראי המאפשרות ביצוע תשלומים באתר – על פי החוק הן שותפות מלאות לדבר עבירה.

הימורים מקוונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *