אתם שומעים מלא מעט מכרים, קולגות וחברים שהם פותחים קופות גמל שונות? רוצים להבטיח שגם לכם, בהגיעכם לגיל שישים, יהיה ממה לחיות? אם כך, כדאי שתדעו שיש לא רק הרבה מוצרים חיסכון שונים, אלא גם מספר תיקוני חוק שכדאי להכיר, כי הם יכולים להיות רלוונטיים גם עבורכם.

אותיות באנגלית

מה אומר התיקון ומה הוא כולל בדיוק?

בבואנו לדבר על תיקון חוק 190 חשוב להבין שהוא מתייחס אל רבים מאיתנו ולכן ברור מדוע ההתעניינות סביב הנושא הזה הולכת וגדלה. בפועל יש לתיקון הזה מספר יתרונות, שכן החוק קובע שמותר לנו להפקיד כספים לקופת גמל מסוים עד גיל 60, וכאשר נגיע לגיל הזה, נוכל למשוך את הכסף. מה שטוב זה שהמשיכה תתבצע בנזילות מלאה בתור קבצה חודשית אשר בפועל תהיה פטורה ממש. האופציה השנייה תהיה למשוך את אותו הסכום כמשיכה הונית עם מס שיעמוד רק על 15% לעומת מס רגיל של 25%. עם תעשו את החישוב אתם תראו שמדובר על חיסכון משמעותית ביותר מבחינה כלכלית ולכן, אם גם אתם תוכלו ליהנות בעתיד, או כבר עכשיו, מהתיקון הזה, אז למה לוותר עליו? יתרונותיו רבים ולכן כל אזרח במדינה צריך להיות מודע לקיום התיקון המשמעותי הזה.

למה חשוב להיות מודעים?

מה שכן, כמו שקורה לגבי כל דבר אחר בחיים, אנחנו רואים שכבר כאשר מדברים על תיקון חוק 190, הרי שלא כל אזרחי המדינה יוכלו ליהנות ממנו. החוק קובע בצורה חד משמעית שרק מי שיש לו פנסיה של למעלה מ4,500 ₪ יוכל ליהנות בפועל מהתיקון. החדשות הטובות הן שאם יש לכם דילמה ואם אתם לא בטוחים האם התיקון הזה רלוונטי גם עבורכם או לא, יש לכם עם מי להתייעץ. כלומר, רגע לפני שאתם משלמים את מלוא הסכום על המיסים ורגע לפני שאתם מוותרים על הזכויות שלכם, כדאי יהיה לבדוק איפה אתם עומדים. אם בירור זכאותכם נראה לכם כמו משימה שקשה להתמודד איתה, עכשיו זה הזמן לפנות אל מתכנן פיננסי שיוכל לסייע.

מדוע כדאי לדבר עם מתכנן פיננסי עוד היום?

אפילו אם אתם אנשים צעירים ואפילו אם גיל 60 נראה לכם רחוק, כדאי שתדעו שהזמן עובר הרבה יותר מהר ממה שנדמה לכם. לכן, ככל שתפנו מהר יותר אל מתכנן פיננסי כזה או אחר, כך תוכלו לשפר קרב מהזמן הקרוב את העתיד הכלכלי שלכם. כדאי לדעת שמתכנן בתחום הפיננסי לא רק יעזור לכם להבין האם אתם זכאים להקלות מסוימות במס, אלא הוא גם יידע לעזור לכם לבחור את החסכונות הנכונים לכם. ייעוץ מקצועי בתחום הזה יכול הרבה פעמים להשפיע על זקנה שבה חסר לנו כסף ולהפוך אותה אל זקנה שבה אנחנו לא זקקים לעזרתו של אף אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *