אתם חיים בבניין משותף וחולמים על מרפסת שמש יותר גדולה, יפה וכזו שכוללת גם נוף?

אם כך, ברור מדוע תרצו לעשות הכול כדי להגשים את החלום הזה.

איך עושים את זה בפועל וממה חשוב להימנע?

עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות.

 

האם כל השכנים חייבים להסכים להרחבת המרפסת?

 

בין אם מדובר על בניית מרפסת שמש חדשה בבניין משותף ובין אם מדובר על הרחבת מרפסת קיימת, אתם בהחלט צריכים לקבל את הסכמת השכנים. עם זאת, כדאי לדעת שבפועל החוק קובע שגם רוב של 75% מספיק, כך שאפילו אם יש מתנגד אחד או שניים, לא בטוח שזה מספיק כדי לעצור את הפרויקט שלכם. מה שכן, שווה לכם לנסות לשכנע את השכנים לתמוך בכם כי אז הכול יתנהל בצורה נעימה יותר ועם הרבה פחות ויכוחים בדרך.

 

מה חשוב לדעת לפני שמרחיבים את המרפסת? 

במידה ויש לכם הסכמה עקרונית מהרוב הנדרש ואתם רוצים להתקדם עם העניין, יש עוד כמה פרטים שאתם חייבים לדעת, לברר ולעשות מראש. לדוגמא, אתם צריכים לבצע בדיקות תכנוניות לגבי זכויות הבניה ולראות האם זה בכלל אפשרי, ובנוסף, אתם צריכים גם לחפש את הקבלן המתאים למשימה הזאת. לא חסרים קבלנים בימינו שיוכלו לתת לכם שירות כמו הרחבת מרפסת שמש אך לא על כל כולם תרגישו שאתם יכולים לסמוך. לכן יש לברר את העניין הזה לעומק ולבחור רק קבלנים מומלצים שיעשו בפועל עבודה טובה. קחו בחשבון שמעבר לעלות של הרחבת המרפסת, כמעט תמיד יהיה עליכם גם לשלם סכום מסוים של היטל השבחה בגין הרחבת מרפסת שמש. כלומר, על ידי כך שתרחיבו את מרפסת השמש שלכם למעשה תהפכו את הבית ליותר גדול ולכן הערך שלו יעלה, מה שידרוש מכם לשלם על כך מס שבח.

 

למה רצוי שיהיה עורך דין שיוכל ללוות את התהליך הזה?

אחרי שתעשו את כל הבירורים הנדרשים ואחרי שתבחרו קבלן, יהיה עליכם לחתום איתו על חוזה. את אותו חוזה צריך להכין עבורכם עו"ד מנוסה, כי אחרת איך תוכלו להיות בטוחים שתקבלו פיצויים בשל הפרת חוזה? ואיך תוכלו להבטיח שלא תיכנסו למריבות אינסופיות סביב הנושא של ניקיון פסולת הבניה בסוף כל יום עבודה? לכולנו אומנם ברור שזו האחריות של הקבלן ושל עובדיו, אך בפועל כבר היו דברים מעולם. לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצבים לא נעימים ורוצים שהכול יהיה כתוב בצורה ברורה בחוזה, אתם צריכים עו"ד מתאים. החדשות הטובות הן שיש היום לא מעט עורכי דין שיוכלו לעזור לכם בנושא ושיוכלו ללוות אתכם בצורה מקצועית לכל אורך הדרך, כך שאתם לא לבד. כנסו עוד היום ללינק: https://yochpaz-law.co.il וקבעו לעצמכם פגישה עם עו"ד מקצועית ומנוסה.

 

חלל מעוצב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *