הרבה אנשים לא מודעים לזכויות הסיעודיות ולדרך שבה הם צריכים לפעול על מנת לממש אותן. במאמר הבא נסביר למה זה קורה, מה אפשר לעשות ועם מי כדאי להתייעץ. הקושי בניצול זכויות סיעודיות נובע מכמה גורמים מרכזיים. קודם כל, בעשורים האחרונים חלו הרבה מאוד שינויים בשוק הביטוח בכלל ובתחום של הביטוח הסיעודי בפרט. כפועל יוצא מכך, המון אנשים לא מצליחים לעקוב אחר הזכויות שמגיעות להם – קל וחומר לדעת מה הם צריכים לעשות על מנת לנצל אותן.

שנית, יש המון פוליסות ביטוח סיעודיות שנרכשו לפני מספר עשורים ועכשיו המשפחה שרוצה לממש אותן לא מצליחה לדעת מה מגיע לה. התוצאה היא לא רק חוסר יכולת למצות זכויות סיעודיות, אלא במקרים מסוימים אפילו פגיעה אקוטית באיכות החיים.

 

מה עושים? מתייעצים

הפתרון הכי טוב עבור מיצוי זכויות סיעודיות הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע. שיחה קצרה עם המומחים של בשיבה טובה למשל מאפשרת לבחון האם יש ברשות המשפחה או ההורה המבוגר ביטוח סיעודי, מה המשמעות של ביטוח פרטי לעומת קולקטיבי ומה עושים כדי למצות זכויות קיימות אצל קופות החולים.

במילים אחרות, התייעצות עם בעלי מקצוע היא השלב הראשון והחשוב ביותר גם עבור צעירים או מבוגרים במצב סיעודי – אבל גם עבור המשפחה שלהם. אם לוקחים אחריות על טיפול במקרים כאלה, מה שהכי חשוב לעשות זה לפנות למומחים ולקבל את הסיוע.

 

החשיבות של מימוש זכויות סיעודיות

מבחינה טכנית, הדרך של כל אחד ואחת מאיתנו לקבל את מה שמגיע לנו כחוק הוא לבצע תחקיר מקיף. באמצעות התחקיר ניתן לדעת איזה ביטוחים פעילים קיימים ואיזה פוליסות היו רלוונטיות עבורנו בעבר אבל עכשיו הן לא בתוקף. לאחר ביצוע התחקיר, אפשר לבחון את הסוגיות המשפטיות ולהחליט האם יש טעם להגיש תביעה.

מימוש זכויות סיעודיות הוא לא תהליך פשוט, אבל המאמץ משתלם. זה תהליך חשוב כי הוא מאפשר לנו לשפר את איכות החיים של יקירינו, בגלל שניתן להיעזר בו על מנת לחסוך מאות שקלים בחודש ומשום שלעיתים קרובות הוא עושה את ההבדל עבור מבוגרים במצב סיעודי ורפואי חמור.

 

מה ההבדל בין סוגים שונים של זכויות סיעודיות?

הדרך לממש זכויות סיעודיות עוברת בהיכרות עם האפשרויות שעל הפרק. בשביל שנדע מה מגיע לנו ואיך לקבל את זה, אנחנו צריכים לבצע את התחקיר בצורה סובייקטיבית. כאן נכנסים לתמונה בעלי מקצוע שמכירים את התחום ועובדים בשבילנו מול הרשויות והגופים הפרטיים.

לסיכום, מיצוי וניצול זכויות סוציאליות הן ממש לא משהו מובן מאליו. אם רוצים למצות זכויות קיימות, צריך לפעול בכמה מישורים ולהיות מודעים למה שמאפשר לנו החוק. במקביל, כדאי לערב בעלי מקצוע ולהיעזר בהם כחלק מתהליך קבלת ההחלטות המשפטיות והפורמליות.

חוֹק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *