למרות שתביעות נזקי גוף ורשלנות רפואית מוגדרים כסוגיות בדין האזרחי, ישנם לא מעט חיילים שמעוניינים להגיש תביעה או ערעור בנוגע למצבם הרפואי כשם שנקבע על ידי צה"ל או שנגרם כתוצאה מהשירות הצבאי.

במאמר הזה תמצאו מידע מקיף לעניין גיבוש והגשת חוות דעת רפואית בצבא ולאילו מקרים היא תתאים.

 

חוות דעת רפואית במסגרת הצבאית

כל מחלה או פגיעה מעלה את הצורך בחוות דעת רפואית מסודרת שתשפוך אור בנוגע למצב והנזק. חוות הדעת במסגרת הצבא תסייע לחיילים בכל הדרגות, לחיילי מילואים ולמועמדים לשירות צבאי למצות את זכויותיהם מול המסגרת הצה"לית לרבות תביעות משפטיות, ערעורים, נכי צה"ל, משפחות שכולות, מחלות, ניתוחים, פציעות, רשלנות רפואית בצבא ועוד.

 

בחירת עורך דין המייצג

על מנת לפנות לצבא באחד מהנושאים שהוזכרו בפסקה הקודמת, נדרש ייעוץ משפטי פרטי לנושא שמתבצע כמובן ביוזמתו של החייל התובע. בנוסף למסגרת הייעוץ הפרטית מטעם עו"ד צבאי, החיילים רשאים לתבוע במסגרת זכויות וחוקים בתחומי חוק הנכים, התגמולים והשיקום.

 

איתור רופא מומחה לכתיבת חוו"ד

לפני שמגישים את כתב התביעה, נדרשת פנייה לגורם מתאים על מנת לקבל חוות דעת רפואית. באתרים רבים כמו פורום רופאים המוכר, תמצאו מגוון רחב של רופאים מומחים בתחומים שונים המספקים חוות דעת רפואיות, לרבות הכנת הערכות נכות ותעודות רפואיות למשרד הביטחון, ליווי אישי לוועדות הרפואיות בצבא וגם אפשרות למימון ביניים לחיילים המתקשים לממן את עלות חוות הדעת.

 

מה מוכרח להימצא בחוות הדעת הרפואית?

מטרתו של הרופא המומחה היא לעמוד על הקשר הנסיבתי בין הנזק שנגרם לחייל ובין אירוע רפואי שהתרחש כלפיו, לרבות תאונות ופציעות במהלך השירות. בנוסף עליו לספק הערכה בנוגע להיקף הנזק שנגרם ולפרט את מסקנותיו באופן מדויק, מפורט ומנומק מבלי לחטוא לאמת בשום מקרה.

כדי לעשות זאת, תידרשו לצלם את התיק הרפואי וכל המסמכים הרלוונטיים בו: הפניות לרופא יחידה ורופא מומחה, תעודות, אשפוזים, הפניות לחדר מיון, מסמכים מהחר"פ ועוד. הקפידו לשמור על כל המסמכים המקוריים ולהעביר אותם למומחה באופן כרונולוגי ומסודר.

 

לאן מגישים את התביעה?

את התביעה יש להגיש בצירוף חוות הדעת לאגף השיקום של משרד הביטחון ולאחר פתיחת ההליכים בתיק, תיקבע וועדה מיוחדת לעניין הדיון בפיצויים הכספיים. ייתכן שמסקנות הוועדה ידרשו להפנות את החייל למומחה רפואי מטעמם ולכן חשוב שעורך הדין יתלווה לכל אורך התהליך.

אם מדובר במקרה פסיכיאטרי שעניינו הוא מועמד לשירות שמעוניין לערער על הפרופיל שנקבע לו או על כשירותו הרפואית לשרת בצבא, חוות הדעת תעזור לו בין היתר למצוא את המסגרת המתאימה בצבא. פניות בנושא יוגשו לוועדה ולקב"ן, שיעריך את מצבו הנפשי של החייל הפונה.

בכוונתכם לתבוע את משרד הביטחון והצבא מטעמים רפואיים? לחצו כאן לבחירת רופא מומחה לצורך חוות דעת רפואית לבית משפט צבאי.

 

עורך דין מקצועי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *