תאונות עבודה, מוגדרות כאירוע שהתרחש בזמן ובגלל עבודה, וכן תאונות דרכים שקרו בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה הבייתה.

תאונות עבודה עלולות לקרות בכל מקום, ויכולות להיות קלות או קשות, פיזיות ואף נפשיות, כאלו שיש להן השפעה גדולה על חיי הנפגע, ואף על פרנסתו.

ייצוג של עו"ד עם ניסיון חשוב במקרים אלו, על מנת שאפשר יהיה למצות את כל הזכויות המגיעות לנפגע, לאחר התאונה.

 

הגשת תביעות שונות

לאחר הפגיעה בתאונת עבודה, קיימת זכאות לטיפול ראשוני על ידי קופת חולים, אולם במידה והנפגע זקוק לטיפולים נוספים, הוא יכול לקבל עבורם מימון, אולם זה כרוך בהגשת טפסים שונים. בתביעת המוגשת לביטוח הלאומי, צריך למלא טפסים שונים ולהציג אישורים שונים, ולהגיש אותה בתוך 12 חודשים מהתאונה עצמה, כיוון שבמקרה והתביעה תוגש באיחור, הזכאות של הנפגע לפיצויים – תפגע.

 

תביעת הביטוח הלאומי

במקרה ולאחר התאונה נשארה לנפגע נכות כלשהי, הוא זכאי להגשת תביעה לנכות מהעבודה, על מנת לקבל גמלת נכות מהביטוח הלאומי. תביעה זו, גם היא צריכה להיות מוגשת, בתוך 12 חודשים מיום התאונה. בהמשך לתביעה זו, צריך הנפגע להופיע בפני וועדה רפואית, על מנת שתקבע את אחוזי הנכות של הנפגע, ובהתאם להם נקבעת גם הגובה של הקצבה.

 

תביעה כנגד המעסיק

במקרים של תאונות עבודה, יכול הנפגע להגיש תביעת נזיקין גם נגד המעסיק, זאת במקרה וקיימת הוכחה לכך, שהתאונה קרתה בגלל רשלנותו של המעסיק. בנוסף, ניתן גם להגיש תביעה, נגד חברות ביטוח פרטיות. במידה ובית המשפט קובע, שהמעסיק צריך לשלם פיצוי בגלל פגיעתו של העובד, הם מנוקים מהסכום שישולם לעובד מהמוסד לביטוח לאומי.

 

החשיבות בייצוג של עו"ד מקצועי

על מנת למצות את כל הזכויות המגיעות לנפגע תאונת עבודה, יש צורך בהבנה משפטית, ולכן חשוב לקבל ייצוג של עו"ד עם ניסיון, ולפנות אליו במהירות האפשרית לאחר התאונה. תפקידו של עו"ד, הוא ללוות את הנפגע מהשלב הראשוני, ועד להגשתה של התביעה. עו"ד גם מלווה בתהליך הרפואי, מוודא שיש את כל המסמכים הרפואיים הנחוצים, לוועדה הרפואית שבפניה צריך הנפגע להופיע, ובנוסף, מייצג אותו בוועדה עצמה. עו"ד לתאונות עבודה בעל ניסיון, יידע לטעון כך, שהנפגע יקבל את הפיצוי הגבוה ביותר האפשרי. במקרה של תביעת נזיקין כנגד המעסיק, לעו"ד עם ניסיון, יש את היידע והניסיון מקצועי, על מנת להוכיח זאת.

 

לסכום

חשוב לקבל ייצוג של עו"ד עם ניסיון במקרים של תאונות עבודה, כיוון שלא כל אדם מבין בנושא זה מספיק, על מנת למצות את כל הזכויות המגיעות לו. הצורך במילוי טפסים, הצגת אישורים ומסמכים שונים, עמידה בפני וועדה, יכולים להתיש, לכן, כדאי לתת לאיש מקצוע עם ניסיון, לעשות זאת עבורכם.

 

מאזניים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *