כתיבת צוואה יכולה להיות חוויה מערערת. החשיבה על קץ החיים ומחשבה על בני המשפחה הנותרים לאחר לכתנו, לא תמיד נעימה. גם החישובים הכלכליים והרצון להיות הוגנים עם כולם יכולים להיות מאתגרים לעיתים. אז איך בכל זאת עושים את זה נכון? בני משפחה שהיו אהובים אחד על השני יכולים להפוך אויבים מושבעים כאשר מדובר בוויכוחים על רכוש וממון. ויכוחים כאלה הם לעיתים בלתי נמנעים, אך לעיתים עם מעט תכנון מוקדם, ניתן למנוע ולהשאיר את הקן המשפחתי אוהב כשהיה גם לאחר לכתו של בן משפחה יקר.

 

מוקדם ככל האפשר

כתיבת צוואה היא משימה שעלולה להתגלות כמשימה לא קלה בכלל. מה כדאי לעשות על מנת להתמודד איתה בכבוד? כדאי להתחיל לחשוב ולכתוב בעודנו צלולים ובריאים. אין הכוונה שיש לכתוב צוואה בגיל 30, אך גם לא מומלץ לחכות למצב בו אדם הוא סיעודי ונדרש לעזרה בהרבה מתחומי החיים. אם מדובר בבן משפחה, ניתן בעדינות לדבר איתו על הנושא בעודו צלול ופיכח, אם מדובר בנו בעצמינו, שלב הפרישה לפנסיה, יכול להיות שלב טוב להתחיל לחשוב על הנושא.

 

לא הכל כדאי לעשות לבד

נתקלתם בבעיה מסוימת? לא יודעים איך לחלק את הרכוש? זה הזמן להסתייע בעזרה מקצועית. ישנם מקרים בהם אין לנו את היכולת בכלל להתחיל בתהליך, גם כאן, עזרה מקצועית יכולה להקל על כל התהליך ולהפוך אותו לפשוט הרבה יותר משנדמה לנו. אמנם, ישנם מקרים ששיטוט קצר ברשת יוכל לתת לנו תשובות, כך גם האתר
https://www.helenasimhi.co.il אך ישנם מקרים בהם מידע תמציתי לא יספיק לנו ויש להיעזר במישהו בעל ידע רב ומעמיק בנושא על מנת לעשות את תהליך כתיבת הצוואה כמו שצריך, מבלי להשאיר קצוות פתוחים שיכולים לגרום לוויכוחים מיותרים בין בני המשפחה.

 

בלי סודות והפתעות

בעת כתיבת הצוואה, כדאי להיות שקופים עם בני המשפחה. המתכון הבטוח למניעת מריבות לאחר פטירתו של בן משפחה וקריאת הצוואה הוא למנוע את גורם ההפתעה. כאשר מדובר על בני משפחה קרובים וביחסים טובים, אפשר לכנס את כולם ביחד, או לדבר עם כל אחד בנפרד ולשאול אותו מה היה רוצה שיהיה כתוב בצוואה ואם הם לא עולים בקנה אחד עם המציאות, ניתן לברר איתו איך הוא יוכל להיות יותר מרוצה מהמצב מפלי לפתוח במחלוקת משפחתית ומשפטית.

 

לשמור במקום בטוח

התאמצתם, כתבתם, כולם מרוצים. איך אפשר להיות בטוחים שבשעת הצורך הצוואה תהיה זמינה? יש לשמור אותה במקום בטוח. מקום בטוח אין פירושו במקום מסתור, מאחר ויתכן ובני המשפחה יתקשו למצוא אותה. ישנה אפשרות להפקדת הצוואה אצל רשם לענייני ירושות בתשלום אגרה או אצל גורם שלישי שנותן הרגשה בטוחה לכל הנוגעים בדבר.

כתיבת צוואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *