הגעתם אל משרדו של עורך דין, ביקשתם ממנו שירותי חתימה על מסמך מסוים וגיליתם שהוא לא יכול להעניק לכם את השירות המבוקש? כנראה שפניתם אל עורך דין שהוא לא נוטריון.

מבולבלים? קראו את השורות הבאות ותגלו למה לא כל עורך דין יכול להעניק לכם שירותים של נוטריון.

 

למה לא כל עורך דין יכול להעניק לכם שירותים של נוטריון?

בואו ניגש מיד לעניין. לא כל עורך דין יכול להעניק לכם שירותים של נוטריון פשוט כי מדובר בשני עיסוקים שונים. עורך דין שרוצה להיות נוטריון צריך לעבור דרך ארוכה שכוללת לימודים ואישורים מטעם גורמים משפטיים מוסמכים כדי שהוא יוכל לשאת את התואר המכובד "נוטריון". לכן, אתם צריכים להיות בטוחים שאתם מגיעים אל עורך דין שנושא את התואר "נוטריון".

 

מה הופך עורך דין לנוטריון?

אם תפנו אל משרדו של שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון, אתם תגלו שעורך דין שרוצה להיות נוטריון צריך קודם כל לעמוד בתנאים הבאים:

  • להיות בעל ותק של לפחות 10 שנים בתחום עריכת הדין
  • מדובר בעורך דין שעובד כעצמאי בתחום ולא כשכיר
  • עליו להיות נקי מכל עבירה פלילית באשר היא
  • עליו להיות נקי מהשעיות
  • עליו להיות אזרח ישראלי או תושב
  • עליו להיות כשיר לעבודה מבחינה מנטלית והן מבחינה פיזית

אתם בוודאי רואים שיש לא מעט דרישות כדי להגיע לתואר הנכסף. כך שעורך דין שהגיע אליו, עבד קשה וצבר וותק כדי לקבל את תואר זה.

 

זה לא הכול – יש דרישות נוספות

אם לא די בדרישות הקבלה שצוינו לעיל, כדי שעורך דין יוכל להיות נוטריון הוא גם צריך להגיש בקשה אל ועדת נוטריונים ולהמתין לקבלת אישור כי הוא עומד בתנאי הסף. הוועדה תדון בענייניו ותחליט לאחר זמן מה אם היא מאשרת לעורך הדין להירשם ללימודי נוטריון. רק לאחר שעורך הדין יקבל את האישור המיוחל הוא יכול לעבור הסכמה כנוטריון. לאחר סיום ההסמכה ולאחר אישורה הסופי של הוועדה שצוינה קודם לכן, עורך הדין יקבל את הסמכות להיות נוטריון ולחתום על מסמכים.

 

עכשיו אתם יודעים למי לפנות כשאתם צריכים שירותיו נוטריון

כעת ידועים לכם כל הפרטים אודות ההליך שעובר עורך דין כדי להגיע לתואר הנכסף – נוטריון. כך שאתם יודעים שלא כל פנייה אל עורך דין אקראי תביא לכם את התוצאה שאתם שואפים לה.  כך שבפעם הבאה שאתם זקוקים לשירותיו של נוטריון, כדאי שתבדקו מראש שהוא אכן מוסמך לתפקיד ורק אז תגיעו למשרדו.

 

לסיום

עד כאן כל המידע שאתם צריכים לדעת בנוגע לנוטריון (ולמה לא כל עורך דין יכול להיות נוטריון). מאחלים לכם בהזדמנות זו שתדעו להבדיל תמיד בין השניים ושתקבלו את השירות שאתם זקוקים לו באופן המקצועי ביותר.

מאזניים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *