לאחר שאדם הולך לעולמו נדרש להחליט מה לעשות עם כול מה שהותיר אחריו כדוגמת הון או רכוש נייח. ההחלטה בדבר כך נעשית על פי צוואתו של המנוח וכאשר הוא לא הותיר אחריו צוואה על פי חוק הירושה של מדינת ישראל. ישנם מקרים בהם המנוח כן הותיר אחריו צוואה אך היא אינה חוקית בגלל כול מיני סיבות כדוגמת כזאת שנכתבה תחת השפעה בלתי הוגנת מה שמביא לביטולה של הצוואה ובהמשך לכך לחלוקת העיזבון על פי חוק הירושה גם כן.

 

ניסוח וכתיבת צוואה

השפעה בלתי הוגנת תהיה במהלך הליכי ניסוח וכתיבת צוואה של אדם במהלך חייו והיא יכולה להיות מכול מיני גורמים ולבוא לידי ביטוי בכול מיני צורות. ראשית חשוב להבין כי ניסוח וכתיבת צוואה חייבים להיעשות על ידי המנוח באופן פרטי ללא מעורבות של אדם אחר על מנת באמת למנוע מצב של ביטוח מעמדה ותוקפה של הצוואה לאחר מותו של מנסחה. זאת למעט מעורבות של עורך דין לדיני ירושה המטפל בירושה כמובן.

 

מעורבות של אדם בהליך

לאחר מותו של אדם באם ניתן להוכיח כי היה מעורב אדם כלשהוא במהלך כתיבת הצוואה לא באמת ניתן לדעת האם הוא השפיע על המנוח בצורה כלשהיא וסביר להניח שהוא אכן כך עשה ועל כן, עצם כך שהיה מעורב בתהליך ושניתן להוכיח זאת ניתן לטעון להשפעה בלתי הוגנת על הצוואה ובהמשך לכך להביא לביטולה.

 

השפעה בלתי הוגנת על צוואה

אנשים אשר כותבים צוואה צריכים לעשות זאת על פי צו מצפונם ועל פי הלבטים ותפיסת עולמם שלהם. לעיתים, ישנם מקרים בהם אנשים אחרים מתערבים בצוואה ומשפיעים עליה בצורה לא הוגנת, זאת יכול להיות כאשר מנסח הצוואה כבר על ערש דווי או שהוא אינו בהכרה מספקת על מנת להבין מה קורה סביבו ובמצבים אלו מנצל אדם אחר את המצב ומשכנע אותו לערוך שינויים בצוואה לטובתו.

 

השפעה על אנשים עם מוגבלות

ישנם אנשים אשר עקב היותם בעלי מוגבלות לא יכולים לנסח או לכתוב לבדם צוואה וכאן כן מאושרת מעורבותם של אנשים אחרים על פי חוק בלבד בצוואה. הליכים אלו שונים מאשר מול אנשים שניסחו בעצמם, אך כן יכול להיווצר מקרה שכזה.

 

הוכחת או הפרכת השפעה בלתי הוגנת על צוואה

כול ההליכים אשר קשורים בנושאי צוואה וירושה כדאי שיהיו מנוהלים על ידי עורך דין דיני ירושה אשר כבר מכיר הליכים ותיקים רבים בנושא ויכול לייעץ בנושאים אלו וכמובן לנהל תיקים בנושאי ירושות וצוואות. באם אתם נמצאים בהליכים של הוכחה כי אכן הייתה השפעה בלתי הוגנת או דווקא מתנגדים לביטול הצוואה כדאי להיעזר ולקרוא עוד באתר https://www.accordil.co.il על מנת להבין מה האפשרויות שלכם ובאופן כללי ליצור קשר עם עורך דין.

חוק הירושה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *