רכישת קרקעות היא הליך אשר דורש ליווי של עורך דין, על מנת לצעוד במסלול בטוח הכולל ביצוע של מכלול הפעולות המשפטיות הנדרשות במסגרת הליך רכישה, לצד טיפול בסוגיות הנוגעות לחוזה המכר וחובת תשלומי מס. יחד עם זאת, על מנת ליהנות משירות מקיף וכולל בעת עסקאות מקרקעין, ללא צורך בהתקשרות עם מספר גורמים במקביל, רצוי להיות מלווה על ידי נוטריון. 

 

מיהו נוטריון

נוטריון הוא מי שהוסמך לעריכת דין, הוא בעל 10 שנות ניסיון כעורך דין והוכשר לשמש כנוטריון על ידי משרד המשפטים, אשר בכוחו לאשר ולאמת מסמכים משפטיים, לתרגם מסמכים משפטיים מסוימים ולערוך צוואות. הופעתה של חתימה נוטריונית על גבי מסמך משפטי, היא עדות כלפי כל ערכאה שיפוטית או מנהלית אודות מקוריות המסמך ואימות זהות הגורם החתום על המסמך.

 

מה הגדרת התפקיד של נוטריון

הגדרת התפקיד של נוטריון, לרבות נוטריון בירושלים, אינה תחומה לענף משפטי מסוים. היא כוללת אימות של זהות האדם החתום על מסמך מסוים, על ידי ציון נתון זה על גבי אותו מסמך לצד חתימה נוטריונית שהיא בעלת חזות שונה מחתימה רגילה של עו"ד.

הנוטריון עוסק באימות צוואות, טיפול בצווי ירושה ומבצע פעולות לבקשת בתי דין. כל זאת, על מנת לאפשר לערכאה המנהלית או השיפוטית לטפל בעניינו של האדם הפונה אליה ביחס למסך מסוים, מבלי להידרש לשאלה האם מדובר במסמך אמיתי או מזויף, והאם האדם המופיע בפניה ערכאה זו הוא אכן האדם החתום על המסמך.

 

תפקיד הנוטריון בהליך רכישת קרקעות

הליך רכישת קרקעות הוא הליך הכולל בתוכו מעורבות של מגוון הוראות חוק מתחום דיני חוזים, דיני מקרקעין, דיני תכנון ובנייה ודיני מיסים. מסיבה זו, רצוי להיות מלווה בעת רכישת מקרקעין על ידי עורך דין העוסק בתחום זה.

ליווי על ידי מי שהוא גם עו"ד לדיני מקרקעין וגם נוטריון, יאפשר לרוכש לקבל שירות מקיף יותר בכל הקשור לפעולות המשפטיות והמנהליות הנדרשות בעת רכישת דירה, תוך ליווי על ידי גורם מאמת. כל זאת במסגרת רישום הזכויות במרשם המקרקעין, בפנייה לגופי התכנון, בנטילת משכנתא מהבנק ובדיאלוג מול רשויות המס בכל הקשור לתשלום מס רכישה.

 

ליווי נוטריון ברכישת מקרקעין במסגרת צו ירושה

בהליכי צו ירושה, עשוי להיווצר מצב שבו אחד היורשים חפץ ברכישת המקרקעין שהוריש הנפטר מידי של יורש אחר. על מנת לטפל במכלול האלמנטים המשפטיים הנגזרים מעסקה מסוג זה, לרבות טיפול במסמכים מסוימים הדורשים אימות מיוחד, רצוי להיות מלווה על ידי עורך דין מקרקעין שהוא גם נוטריון.

 

מדוע חשוב לבחור נוטריון מנוסה ומקצועי

על מנת לקבל שירות משפטי כולל, אשר מבוסס על זווית ראייה רחבה של מכלול הסוגיות הקיימות בעולם דיני המקרקעין מול כלל הגורמים אשר עמם בא הרוכש במגע, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה בעל הסמכה לעסוק כנוטריון.

רכישת קרקעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *