חיילים שמשרתים בצה"ל כפופים לחוקים שנוגעים לשיפוט הצבאי. ראוי לציין כי מדובר לא רק בחיילים שמשרתים בשירות הסדיר, אלא גם חיילים בקבע וחיילים שנמצאים במסגרת הצבא כחלק משירות המילואים. אלו שעוברים על חוקי הצבא עלולים למצוא את עצמם נשפטים בבתי הדין הצבאיים על עבירות שייחודיות לצה"ל. במדריך הנוכחי נציין באופן מעמיק את העבירות הללו שצפויות להוביל לדין צבאי בנושא.

 

הרקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי אנחנו כותבים לאחר ששמענו על חייל במילואים שעבר על כללי הצבא ומצא את עצמו עומד למשפט. ראוי לציין כי מדובר באדם משכמו ומעלה שמגיע לשירות המילואים כמה פעמים בשנה. הוא עשה טעות מזערית מבלי שידע שמדובר בעבירה במסגרת הצבא והדבר הוביל אותו לעמוד למשפט.

רבים הופתעו שישנן עבירות שצפויות להוביל לעמידה למשפט גם במסגרת המילואים. עובדה זו גרמה לנו להבין שצריך לכתוב על כך מדריך מעמיק שיעלה למודעות את העבירות שעלולות לבוא לידי ביטוי בקרב החיילים השונים. קראו את המדריך הבא ותדעו ממה עליכם להימנע.

 

מהן העבירות המדוברות?

יש כל מיני עבירות שונות שעשויות להוביל לעמידה לדין בבית הדין הצבאי. הנה כמה מהבולטות שבהן:

  • עבירה של נפקדות או עריקות
  • עבירה שנוגעת לנשק (למשל, שימוש לא נכון בנשק, הפקרה של הנשק וכיוון של הנשק אל עבר אדם אחר מבלי שהייתה לכך סיבה מוצדקת)
  • עבירות שנוגעות לגניבות של רכוש ששייך לצה"ל ועוד

אם עברתם על עבירות אלו או אחרות כדאי שתבדקו בהקדם פרטים על עו"ד צבאי מומלץ כדי שתוכלו לקבל ליווי הולם להליך המשפטי הצפוי לכם בהמשך.

 

מהם העונשים על מי שביצע עבירות צבאיות?

אלו שיתגלה שהם ביצעו עבירות צבאיות עשויים לעמוד לדין. ראוי לציין כי בתי המשפט הצבאיים נחשבים למחמירים מאוד בעל הנוגע לעונשים. כך שאם החייל היה עומד לדין בגין עבירה מסוג  X  בבית הדין האזרחי, הוא כנראה היה מקבל עונש פחות חמור מזה שיקבל בבית הדין הצבאי. ביצעו העבירות עשויות להוביל לא פעם לעונשים חמורים כמו אי יציאה מהבסיס לתקופה ממושכת ולעיתים אף למאסר. חומרת הענישה תלויה בחומרת העבירה.

 

איך תוכלו לדעת שאתם בוחרים בעורך דין מומלץ?

כאמור, המלצנו לכם לפנות אל עורך דין מומלץ כדי שתוכלו לקבל ליווי הולם. יש סיבה שאנו מציינים לפנות דווקא אל עורך דין מומלץ בלבד. שכן, פנייה אל עורך דין שכזה תאפשר לכם להיות בטוחים שאתם בידיים טובות. כדי שתוכלו לדעת שמדובר בעורך דין מומלץ, עליכם לערוך בירור מקיף ולשאול חברים, מכרים וקרובי משפחה אם הם מכירים עורך דין שכזה. במידה וכן, תבקשו את שמו ופרטים ליצירת קשר.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שסייע לכם לדעת מהן העבירות שצפויות לגרום לכם להגיע אל בית משפט צבאי. מאחלים לכם שתעברו את המשפט בקלות.

צבאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *