ביטוח נסיעות כולל ביטוח רפואי ומטען, אך לכל הנוגע למטוס, העלייה והירידה ממנו, אחראית חברת התעופה המפעילה את הטיסה. ישנם מקרים בהם נפצעים במטוס מסיבות ובדרגות שונות. המאמר יפרט מה לעשות אם נפצעים במטוס.

 

מה כבר יכול לקרות?

כולנו מרבים לטוס לחופשות או פגישות עסקים בחו"ל בתדירות מסוימת, עושים ביטוח נסיעות ומקווים שהטיסה תעבור בשלום ולא תהיה תקלה טכנית או בעיות אחרות. יחד עם זאת לא תמיד נותנים את הדעת לפציעה במטוס. למשל, בעת הישיבה במטוס עלול ליפול על הנוסע טרולי או תיק כבד שלא הניחו כמו שצריך בתא המטען למעלה ולגרום לפציעתו.

דוגמאות נוספות הן חוסר זהירות של הדיילים בעת שהם מגישים משקאות חמים העלולים לגרום לכוויה או החלקה באזור המטוס, בעלייה או בירידה ממנו. בנוסף, עלולים להיגרם לנוסע חבלות מטלטלות של כיס אוויר במיוחד שאינו חגור בחגורת בטיחות, מחנק מאדי דלק החודרים דרך המזגנים במטוס ואף אירוע לבבי שגורם למוות מאחר ואין דפיברילטור במטוס.

 

קבלת פיצוי על נזקי גוף ו/או נפש במטוס

מאחר וחברת התעופה היא האחראית לכל הקורה במטוס היא זו שצריכה לפצות את הנוסעים. סכום הפיצוי נקבע על פי חומרת הנזק, גיל הנוסעים והוכחה רפואית שהנזק נגרם בטיסה. במידה ונקבעה לנוסע דרגת נכות או איבד את כושר ההשתכרות שלו עקב התאונה, הפיצוי יהיה גדול יותר. בכל הנוגע למחלות פנימיות או התקף לב הגורם למוות או פגיעה קשה, הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי מחברת התעופה. לפרטים נוספים בקרו באתר של אשר רוטבאום – עו"ד דיני תעופה.

 

איך מגישים תביעה לפיצוי עבור נזק גופני בטיסה?

נזק בטיסה יכול לגרום למפח נפש גדול מעבר לפגיעות פיזיות. במידה ונוסע נפגע בטיסה, עליו להיבדק אצל רופא ולקבל מסמכים המעידים על הקשר בין הפציעה לטיסה, לאסוף עדויות ופרטים של העדים למקרה ולפנות לעו"ד דיני תעופה על מנת לקבל הנחיות.

עורך הדין המתמחה בתחום זה הוא מקצועי ומנוסה בניהול הליכים משפטיים מסוג זה ויכול לסייע רבות על מנת שהנוסע יקבל את כל הפיצוי המגיע לו. יחד עם זאת, חשוב לדעת שאת התביעה ניתן להגיש עד שנתיים מהמקרה ולא כמו בחוק התיישנות רגיל שהינו עד 7 שנים.

 

מתי לא מגיע פיצוי לנוסע על נזק גופני בטיסה?

כאמור כאשר מדובר על מחלות פנימיות אין פיצוי על הנזק. בנוסף, אם חברת התעופה מוכיחה שהנזק נגרם באשמת הנוסע או שהתנהגותו תרמה לפגיעה או שצוות המטוס נקט בכל האמצעים הדרושים כדי למנוע את הנזק, בית המשפט ישתכנע שלנוסע לא מגיע פיצוי כספי. לסיכום, על פי אמנת מונטריאול אם הנזק בטיסה מוכח, הנוסע יוכל לקבל פיצוי של עד 100,000 דולר לכל היותר.

נפצע במטוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *