קנדה, המדינה הצפונית ביותר בארה"ב והשנייה בגודל שטחה בעולם, מעניינת אנשים רבים ומושכת אליה לא מעט מידי שנה תיירים ואנשי עסקים אשר מגיעים אליה.

ישנן ויזות שונות המאפשרות הגעה לקנדה לפרקי זמן שונים בהתאם למטרת הנסיעה, אך ישנה גם האפשרות להוציא תושבות קבע בקנדה.

לפרטים נוספים המשיכו לקרוא.

 

תושבות קבע בקנדה

תושבות קבע זהו מעמד רשמי הניתן על ידי רשויות הפנים במדינת קנדה המעניק לאדם שאינו אזרח המדינה לשהות בקנדה ללא הגבלת זמן. בנוסף לחוסר מוגבלות בזמן, מעמד זה מאפשר לאותו אדם לעסוק בעיסוקים החוקיים המתאימים לו כמו כל תושב קנדי. תושבות קבע בקנדה מאפשרת לקבל בסופו של דבר גם אזרחות קנדית אשר אופציה זו אפשרית לאחר 3-4 שנים של שהייה בשטחי המדינה.

בכדי לקבל תושבות קבע, האדם צריך להגיש בקשה מול רשויות ההגירה של המדינה, להצהיר את הפרטים המדויקים ואת הסיבה שבעקבותיה הוא מעוניין להישאר במדינה. על רשויות ההגירה הקנדיות לשקול זאת על פי שיקוליהם המדיניים.

 

זכויות תושב קבע קנדי

האדם אשר מאושרת לו תושבות קבע בשטחי קנדה זכאי לזכויות האזרחיות כמו של תושב קנדי אחר הנמצא יחד איתו במדינה. בנוסף לזכויות, הוא גם נדרש לעמוד בחובות ולהיות כפוף לחוק המתנהל במדינה. כחלק מהזכויות נכללים כמובן גם תחומי הלימוד, העיסוק, הבריאות, החינוך, השכלה, הדיור ועוד.

 

סוגי ויזות

ישנן כמה סוגים שונים של ויזות אשר מהוות את אישור הכניסה למדינה. לרוב ויזות אלו מתבססות על המשך חיים וניהולם במדינה המוצא ממנה האדם מגיע, ובעקבות כך מבטיחות כי התייר לא יחליט להישאר במדינתם לאורך שנים רבות. לפרטים נוספים אודות נושא הוויזה ניתן לקרוא ב – eTA Canada

בנוסף, אורך הוויזות משתנה בהתאם לסוגן ובהתאם לשיקולי הקונסוליה אשר מעניקה את האישור הסופי למתן הוויזה. גם למדינת קנדה ניתן לקבל וויזות עבור נסיעות עסקים ועבודה, טיול, לימודים בתור סטודנטים, ויזת בריאות ועוד. הזכאות תינתן למציגים מסמכים רלוונטיים מהימנים לשגרירות קנדה בארץ אשר מאמתת את הנתונים ומאפשרת זכאות.

 

תנאים מקדימים לקבלת זכאות לתושבות קנדה

אומנם קנדה נחשבת מהמדינות המתירות בסך ארה"ב להגירה, אך גם לה יש חוקים ותנאים ברורים לתושביה החדשים. כחלק מהתנאים – מוגדר כתושב קבע במדינת קנדה, בן 18 ומעלה, שליטה טובה בשפה האנגלית או הצרפתית, בעל ידע אודות מערכת השלטון בקנדה, בזכויות ובחובות שבה, אינך מהווה סיכון לביטחונך האישי או החברתי, אינך בעל עבר פלילי והשתתפת בטקס השבעה של המדינה.

 

לסיכום

ישנם הבדלים בין הוצאת ויזה לבין קבלת מעמד תושבות בקנדה. בכדי להוציא ויזה יש להשיג אישור ETA אשר מתאים לפי מטרת נסיעתך. בכדי לקבל מעמד תושב יש לגור במדינת קנדה לפחות 3 – 4 שנים ורק אז לגשת לרשויות ההגירה ולהצהיר על הכוונות להיות תושב קבע בשטחה. בנוסף לכך, יש כמה תנאים אשר מחויבים לעמוד בהם בכדי לקבל מעמד תושבות זו.

חותמת

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *