בתקופה האחרונה הרשת גועשת. גולשים רבים תוהים מי האחראי על ניהול של הליכי חדלות פירעון? יש השערות שונות בדבר שנכתבות בבלוגים ומקורות שונים שאינם מוסכמים לדבר. בעקבות אי הוודאות בנושא, הוחלט לשבת עם מומחים בתחום ולרכז את כל המידע המקיף ביותר. מדריך זה יציג בפניכם את התשובה שלה ציפיתם. הישארו אתנו ותוכלו לקבל את הפרטים האמינים.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך ליווי מטעם גורמים שמוסמכים לדבר. מדובר באנשים שעוסקים באופן יום יומי בתחום המשפט ויש להם הסמכה לכך. היה חשוב לנו להסתייע באנשים אלו בגלל שרצינו להיות בטוחים במאת אחוזים שיהיה מדריך אחד שיקיף את הנושא וישים סוף לכל המידע הלא אמין שרץ ברחבי הרשת. זו ההזדמנות להודות לכל הגורמים שליוו אותנו בהליך. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי לשים סוף לכל השאלות והתהיות.

 

אז מי מנהל את הליכי חדלות הפירעון?

כשנפגשנו עם הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך, פתחנו את הישיבה שלנו בשאלה שנכתבה ממש לעיל. שכן, הסתקרנו מאוד לדעת מיהו האדם שעומד מאחורי העניין שמעטים יודעים לגביו. אז ממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (הליך שהיה נקרא בעבר פשיטת רגל) הוא בעצם גורם מנהלי מטעם המדינה.

הגורם הזה הוא האחראי על הליכי פשיטת רגל של חייבים שונים שנמצאים במצב של חדלות פירעון. לפרטים נוספים בנושא, ניתן לגלוש לאתר הבא: https://www.kisrael-law.co.il.

 

מיהם האנשים שעשויים למצוא את עצמם בהליך של חדלות פירעון?

ראוי לציין כי ישנם לא מעט אנשים שמגלים במהלך חייהם שהצעדים הכלכליים שהם עשו היו שגויים עבורם. כך שבסופו של דבר, הם מוצאים את עצמם בהליך של פשיטת רגל. מדובר באחד או יותר מהגורמים הבאים:

  • אנשים פרטיים
  • עוסק מורשה
  • עוסק פטור

 

מה הממונה יכול לעשות מתוקף תפקידו?

סביר להניח שהתשובה לגבי "מיהו המנהל" אינה מספקת אתכם. לכן, יצאנו לבדוק גם מה הוא יכול לעשות מתוקף תפקידו. גילינו שהוא מוסמך לתת צו לפתיחה בהליכים של חדלות פירעון לאחר שחייב ביקש זאת. בנוסף לכך, הוא יכול גם להכריע בבקשות שונות מצד החייבים ואפילו, הוא יכול להמליץ לבתי המשפט אם לתת צו שיקום כלכלי או הפטר לחייבים מסוימים בהתאם לדעתו המקצועית.

 

מתי תפקידו של מנהל הליכי חדלות פירעון נכנס לתוקף?

הגורמים שסייעו בכתיבת המדריך ביקשו שנציין כמה מילים אודות התקופה שבה הממונה נכנס לתוקף תפקידו. הממונה פועל מכוח חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שנחשב לחוק חדש יחסית שנכנס לתוקף בספטמבר 2019. עוד נציין, רגע לפני סיום כי הממונה הוא בעצם יחידה במשרד המשפט.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך ששם קץ לשמועות בכל הנוגע למנהל הליכי חדלות פירעון. מודים לכם על הזמן שהקדשתם בקריאתו ומאחלים לכם בהצלחה.

הליכי חדלות פירעון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *