במידה והתקבלה החלטה אודות משמורת ילדים, אחד הפרמטרים הנדרשים לקביעה לאחר מכן הינו תשלום המזונות.

במידה וניתנה משמורת מלאה לאחד מההורים (במרבית המקרים לאם), אותו הורה נדרש לשאת עול כלכלי לא קטן עבור טיפול ושמירה על הילדים. עם זאת, במידה והתקבלה החלטה על משמורת משוטפת, ובמילים אחרות, שני ההורים נושאים את אחריות הטיפול והשמירה על הילדים, העול הכלכלי גם כן מתחלק בין ההורים ולא מוטל על הורה אחד בלבד.

 

האם משמורת משותפת משפיעה על דמי מזונות – הפסיקה הישנה

לאחר שהתקבלה הפסיקה כיצד תבוצע משמורת ילדים, יש לקבוע את גובה דמי המזונות. במצב של משמורת משותפת חלוקת הימים הינה כך שמחצית מן הזמן הילדים נמצאים אצל האבא ומחצית מן הזמן הילדים נמצאים אצל האמא.

עד לאחרונה לא היה הבדל בתשלום דמי מזונות בין משמורת מלאה לבין משמורת משותפת. על כן, האב נדרש לשלב מזונות בעלות של 25% לערך.

הורים וילד

 

האם משמורת משותפת משפיעה על דמי מזונות – פסק דין תקדימי

כפי שציינו, עד לאחרונה אכן על האב היה לשם דמי מזונות במשמורת משותפת בדיוק כפי שהיה נהוג לשלם במשמורת מלאה. עם זאת, יצא לאחרונה פסק דין תקדימי הקובע כי במצב בו נקבעה משמורת משותפת ובני הזוג מרוויחים משכורת יחסית דומה או לחילופין במצב בו האם מקבלת משכורת גבוהה יותר מהאב, האב לא יחויב בדמי מזונות עבור הילדים.

 

הסבר מלא על פסק הדין התקדימי

הורים לילדים בגילאי 6 עד 15 חייבים שניהם לדאוג באופן זהה לילדיהם. חלוקת הנטל הכלכלי תקבע לי היכולת הכלכלית של שני הצדדים, וזאת בניגוד למשמורת מלאה.

במשמורת משוטפת על כל הורה לקחת חלק בהוצאות השוטפות ועל כן אין צורך בהעברת תשלום מהורה אחד לרעהו.

בית המשפט יקבע האם נדרש תשלום דמי מזונות במצב זה על פי הערכת ההוצאות השוטפות, מצבם הכלכלי של כל אחד מההורים וכן גיל הילדים.

 

מדוע ישנו הבדל בין משמורת משותפת למשמורת מלאה

ההבדל בין תשלום דמי מזונות במצב של משמורת משותפת לבין משמורת מלאה, נובע מהאופן בו כל הורה נדרש לטפל בילדים בכל אחד מהמצבים.

משמורת מלאה פירושה כי על הורה אחד בלבד מוטלת מלוא האחריות לטפל ולהחזיק את הילדים. בעוד שלהורה השני נקבע לרוב זמנים מוגדרים בהם הוא יכול לבקר ולפגוש את הילדים. במצב של משמורת מלאה לילדים עד גיל 6, האם באופן אוטומטי מקבלת את המשמורת.

לעומת זאת, משמורת משותפת פירושה כי על שני ההורים מוטלת אחריות הטיפול בילדים, וכי ישנה חלוקת שהות שווה בין השניים. בזכות משמורת משותפת האב ממשיך להיות מעורב בחיי הילדים ושומר על קשר רציף וקבוע עימם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *