עברתם תאונת דרכים עם אופנוע? מגיעים לכם פיצויים! מי אחראי לשלם את הפיצויים ואיך מוכיחים שאכן נגרם נזק?

 

ביטוח

במדינת ישראל כל אדם מחויב לשלם ביטוח לאומי בין אם הוא שכיר, מובטל או עצמאי. נוסף על ביטוח זה שהוא חובה ישנו חוק בישראל אשר מחייב כל אדם אשר קונה או נוהג ברכב להחזיק בביטוח רכב. ישנן המון חברות ביטוח אשר מציעות את אותו ההליך – תשלום חודשי קבוע לחברה כך שבמידה ותהיה תאונה או פגיעה ברכב או בנוסעי ונהג הרכב הביטוח יפצה את המעורבים בפיצויים. הליך מול ביטוח יכול להיות מסובך ועל כן מומלץ להיעזר באיש מקצוע כמו עורך דין תאונת אופנוע או בכל התמחות בהתאם לתאונה המדוברת.

 

תאונת אופנוע

כאשר מדברים על תאונת דרכים הכוונה לתאונה אשר מערבת כלי תחבורה כלשהוא, כלומר גם דריסה על ידי אופניים חשמליות תיחשב כתאונת דרכים. תאונות אופנוע הן לצערנו תאונות די נפוצות. הגדרה זאת מוכלת הן על תאונות של אופנוע לבדו, לדוגמא סטייה מהכביש והן תאונות אשר אופנוע היה מעורב בהן, כדוגמת פגיעת רכב באופנוע.

 

פיצויים עקב תאונה

כאמור, אחריותו של הביטוח לשלם פיצויים בעקבות תאונה בה נפגע אחד המעורבים או נגרם נזק לכלי התחבורה המעורב בתאונה. גם על תאונת אופנוע מגיעים פיצויים לרוכב האופנוע הן על נזקי גוף שנגרמו לרוכב והן על נזקים שנרגמו לאופנוע. על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים יש להגיש תביעה לחברת הביטוח בה הרוכב והאופנוע מבוטחים, כמובן שבתנאי שפוליסה זו הייתה בתוקף בעת התאונה.

 

תביעת הביטוח

הגשת התביעה לרוב כוללת דיווח על התאונה והגשת כל המסמכים הנדרשים בהתאם לאופי התאונה ולבקשת חברת הביטוח. בשלב זה יש לתת דיווח על נזקי הגוף והנזקים אשר נגרמו לאופנוע עצמו. על מנת להגיש תביעה ולקבל פיצויים על הנזקים שנגרמו דווקא לאופנוע ולא לגוף הרוכב עצמו חייב להיות ביטוח מקיף לאופנוע אשר מכסה את ההוצאות בהשתתפות עצמית או דווקא פוליסת ביטוח חובה, לכל פוליסה יש משמעויות שונות על גובה הפיצויים לתיקון האופנוע ולגובה ההשקעה שהרוכב צריך להשקיע בתיקונו.

 

אומדן הנזק

כאשר מדובר בנזקי גוף יש להציג בתביעה דוחות רפואה ומשטרה לאחר התאונה וכן החלטה בדבר אחוזי נכות של המעורב בתאונה. על מנת לאשרר נזקים שנגרמו לאופנוע גם כן יש להציג מסמכים אך הפעם מומלץ להיעזר בשירותיו של שמאי או של מוסך מורשה מיד לאחר התאונה. בחירת השמאי כדאי שתהיה מתוך רשימת השמאים של חברות הביטוח כדי שיכירו בדוחות שלו.

 

לאחר תאונת אופנוע במידה ונגרם נזק לאופנוע כדאי מיד לקחת את האופנוע למוסך, לצלם כמה שיותר תמונות ולשכור שמאי לצורך חוות דעת מקצועית. את כל פרטי וטפסי התאונה יש לצרף לתביעת הביטוח על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לרוכב.

 

תאונת אופנוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *