על כל נהג בישראל להכיר את דיני התעבורה. עורך הדין ערן בן עמי, מומחה לדיני תעבורה מציג את הכללים החשובים ביותר בתחום.

תעבורה – כללים שחשוב להכיר

דיני תעבורה חקוקים בספר החוקים של מדינת ישראל, וזאת על מנת להעניש נהגים אשר סרחו והתנהגו שלא מצופה מהם, בעיקר כאשר מדובר בנהיגה בשכרות. לצערנו הרב, אנו עדים למקרים רבים בהם נהגים מואשמים בנהיגה בשכרות, כאשר כיום מערכות אכיפת החוק כמו גם ממשלת ישראל עושה ככל שביכולתה בכדי למגר את התופעה. על כן, חשוב לזכור כי הכרות עם כללי התעבורה הללו יכולה להפחית במידה משמעותית את ההתמודדות עם גורמי אכיפת החוק ומערכת המשפט, ולעיתים אף להפחית בחומרה של סעיפים, וזאת לאור העובדה כי הכרות מעמיקה עם החוקים מאפשרת לנאשמים להתמודד בצורה טובה יותר עם הסיטואציה המאוד לא נעימה הזו. על כן, עו"ד ערן בן עמי, עו"ד תעבורה ומומחה לדיני תעבורה מציג מספר כללי ברזל שכל נהג חייב להכיר:

וויסקי

  • נהיגה בשכרות היא אחת העברות הנפוצות ביותר בכל הקשור לדיני תעבורה, כאשר חשוב מאוד לזכור כי ישנם כללים שיש לעמוד בהם. ראשית כל, במידה ועוצר אתכם שוטר הכלל החשוב ביותר הוא להזדהות בפניו, ולא לסרב. בנוסף, אם נתבקשתם לבצע בדיקת שכרות, אל תסרבו לעבור את הבדיקה וזאת לאור העובדה כי במידה ותסרבו, בית המשפט עשוי לקבוע כי נהג שסרב לבצע את הבדיקה הוא נהג אשר נהג ברכב כאשר הוא שיכור, גם אם לא הייתם. על כן, חשוב לבצע את הבדיקה ולהתקשר באופן מידי לעורך דין בכדי לבדוק פתרונות לעונש של נהיגה בשכרות.
  • במידה ואתם מועמדים לדין, ולא תגיעו לדיון אשר נקבע בעבורכם, בית המשפט ברוב המקרים יפסוק כי אתם מודים באשמה, ועל כן גזר הדין יהיה חמור יותר. על כן, ישנה חובת התייצבות בכל דיון, וזאת על מנת להתמודד עם האישומים ולנסות להפחית אותם.
  • בתי המשפט לתעבורה פרוסים בכל רחבי הארץ, כאשר במידה ואכן ביצעתם עברת תעבורה, תוכלו לבחור להישפט בבית המשפט לתעבורה אשר קרוב למקום המגורים, גם אם המקום בו בוצעה העברה היה בתחום השיפוטי של בית משפט לתעבורה אחר.
  • במידה ורישיונכם נפסל ע"י קצין משטרה (הסמכות הבלעדית לפסילת רישיון ללא שימוע) תוכלו להגיש ערער, כאשר מדובר למעשה בפסילה מנהלית. על כן, חשוב מאוד לעבוד בנושא הזה עם עורך דין החל מהשלב שבו רישיונכם נשלל, וזאת על מנת להגיע למצב בו רישיונכם מוחזר לכם, בתנאי כי אכן העברה אותה ביצעתם היא לא עברה חמורה אשר היוותה סכנה.
  • חשוב לזכור כי במידה ועברתם עבירת תעבורה, יש לשכור את שירותו של עורך דין מומחה אשר ייצג אתכם כהלכה, מול הגורמים הרלוונטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *