יש שמועות שעורכי דין הם קוסמים בצל החוק ואחד הקסמים שהם יודעים לעשות הוא לתת לכם פטור ממס הכנסה, מעוניינים לשמוע?

וידוי קטן – לא כל אחד יכול לקבל פטור ממס הכנסה…אבל אני מניחה שאת זה כבר הבנתם. מה שכן, יש הזכאים לקבלת פטור ממס הכנסה עקב מחלה. אלו הם האנשים שעורך דין יכול להפעיל עימם את "קסמיו" על מס הכנסה. אז מי אלו הזכאים לכך ומה צריך לעשות כדי לקבל את הפטור? המשיכו לקרוא לפרטים.

 

זכאים לפטור רפואי ממס הכנסה

לפי מס הכנסה, כל מי שנקבע לו נכות רפואית מעל לחצי שנה ובעל הכנסה אשר מחייבת מס, יכול להיות זכאי לפטור במספר מקרים. ראשית, הינו בעל דרגת נכות של 90% ומעלה או נקבעה לו דרגת נכות רפואית של 185 ימים ועלה. שנית, הנכה הינו נכה צה"ל, ניצול שואה, נפגע פעולות איבה, נפגע גזזת, לוחם לשעבר בנאצים או נכה על סמך חוק הביטוח הלאומי. מעבר לכך, לקויי ראייה או עיוורים זכאים גם כן לפטור.

 

תהליך קבלת הפטור

במידה ואתם עומדים בתנאים, יש לפנות למס הכנסה ולהגיש טופס בקשה לפטור ממס. יש לצרף מסמכים רפואיים רלוונטיים אל הפטור ולשלוח למס הכנסה. לאחר מכן, תקבלו זימון לוועדה רפואית שבה יקבעו אחוזי הנכות. במהלך הוועדה הרפואית, תצטרכו לפרט על הקשיים התפקודיים הפוקדים אתכם בעבודה בעקבות המחלה ובנוסף לכך לפרט על אם יש לכם צורך בעזרה של אדם אחר לביצוע פעולות יומיומיות. הרופא שבוועדה יחליט אם יש צורך בבדיקה רפואית בהתאם לליקוי או המחלה הקיימים. במקרים בהם מדובר באדם עיוור או לקוי ראייה, נכה 100% או 90% בנסיבות מיוחדות, אין צורך לעבור וועדה רפואית. במקרה שבו אחוזי הנכות שנקבעים בוועדה קטנים מ90%, התיק חוזר למס הכנסה ופקיד השומה מקבל את ההחלטה ע"פ הפרוטוקול הרפואי. ניתן לערער על ההחלטה שמתקבלת לאחר 45 ימים מיום קבלת ההחלטה.

לכאורה, הכול נראה ברור למדי אך אין ליפול בטעות הזו. מדובר בתהליך בירוקרטי ארוך וממושך ובכדי להצליח בו יש לשלוט היטב בחוקים, תנאים ומושגים כאלו ואחרים. לרוב התהליך הינו מייגע ומעייף עד כדי שאנשים רבים מוותרים על הזכויות שניתנות להם על פי חוק! בנקודה הזו נכנס עורך הדין. עורך דין שמתמחה במס הכנסה יכול לעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם מבלי שתצטרכו לשבור את הראש בעצמכם.

 

אנשי משפט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *