לצערנו תאונות דרכים מתרחשות לעיתים קרובות ומטילות בקרבינו אסונות רבים.

על מנת להמעיט את הנזקים מהחוויה הקשה כדאי לנהוג בהתאם לפעולות הבאות.

זה מובן ואנושי שלאחר תאונת דרכים הנפגעים נמצאים בחוסר רגיעה למשך זמן מסוים, אך יש להצטייד בשלוות נפש ולדאוג לפרטים החשובים.

כמו כן, ניתן להטיל על משהו את האחראיות על הפרטים הבירוקרטים.

 

מהן הפעולות שחייב לבצע, או שאסור לבצע ?

  1. יש לרשום את פרטי הרכב המעורבים בתאונה – סוג רכב, מספר רכב, בעל הרכב ועוד.
  2. יש לרשום את הפרטים של המעורבים בתאונה – טלפון, תעודת זהות, שם מלא וכל פרט זיהוי שיש.
  3. יש לאסוף את פרטי העדים לתאונה, אם חס וחלילה האשם יכחיש את מעשיו העדים יהוו חלק חשוב במשפט.
  4. כדאי לעלות לאמבולנס אם הוא הגיע למרחב התאונה , אך אל תחתמו על טפסים לפני שווידאתם שהוא כתב את הפרטים המדויקים על התאונה.
  5. אם אל הגע אמבולנס יש לפנות בהקדם לחדר המיון הקרוב ביותר לתאונה. עיכובים בפנייה לסיוע רפואי יוצרים נזק משפטי בתיק תאונת הדרכים, לכן נסו להימנע מכך.
  6. לפני שיוצאים מבית החולים יש לוודא שבמכתב השחרור רשומות התלונות המדויקות עליהן דיווחת. אם הפרטים לא נכונים יש לדרוש מהרופא לתקן את מכתב השחרור ולחתום ליד התיקון בכתב יד.
  7. אל תמסרו לשום גורם את המסמכים המקוריים, למשל – אין לתת לרופא מסמך רפואי מקורי אלא העתק. המסמכים המקוריים חשובים להצגה בבית המשפט.
  8. יש לאסוף כל מסמך או קבלה שקשורה בהוצאות הנלוות לתאונה.
  9. כדאי להימנע מיעוץ עם חברת הביטוח לפני ששוחחתם עם עורך דין המתמחה בתאונות דרכים.
  10. יש להודיע לסוכן הביטוח על התאונה ולמלא דוח מתאים.
  11. גם אם משטרה הגיעה למקום האירוע זה לא פוטר את הנפגע מהתייצבות במשטרת התנועה ודיווח על התאונה. כמו כן, בסיום הדיווח יש לקבל אישור על תאונת דרכים.
  12. שמרו את כל המסמכים הקשורים בתאונה !

 

פנייה לעורך דין

על מנת לוודא שזכויותיך יישמרו יש לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות שרכים בהקדם. גם אם התאונה לא חמורה כדאי לפנות משום שפנייה זו יכולה למנוע סיבוכים ועיכובים בעתיד. יתר על כן, כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי גוף גם אם הנזק הגופני לא חמור. פניה לעורך דין לנזקי גוף תשפר את סיכויי התביעה ואת שיעורי הפיצוי.

 

לסיום

לאחר תאונת דרכים כדאי לדאוג לכל הפרטים, למרות הלחץ הנלווה אליה. עשו כמיטב יכולתכם כדי למנוע סיבוכים משפטיים בעתיד. בנוסף, כדאי לפנות לעורכי דין מתאימים שיכוונו אתכם להתנהלות נכונה. אם אתם מחפשים עורך דין מקצועי לתאונות דרכים כינסו לאתר של אלעד רייך  –עורך דין תאונות דרכים. שימרו על עצמיכם, דרך צלחה !

 

פטיש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *