קצבת אובדן כושר עבודה היא קצבה חודשית קבועה הניתנת בגין תאונה או מחלה המונעת מאדם להתפרנס כפי שהתפרנס בעבר, או באופן סביר. כפי שניתן להבין, לקבלת הקצבה יש השלכות משמעותיות על חיי הנפגע ולכן חשוב לא לעשות טעויות בהגשת הבקשה לקצבה. במאמר הבא נסביר איך מקבלים קצבת אובדן כושר עבודה.

 

לא מבקשים ללא עזרת עורך דין

באופן טבעי, חברות הביטוח השונות, בין אם מדובר על החברות הפרטיות או על המוסד לביטחון לאומי, אינן ששות לשלם קצבת אובדן כושר עבודה מרצונן החופשי. מדובר בקצבה יקרה שמשולמת לאורך טווח זמן משמעותי, ועל כן פרטים אשר תובעים קצבה זאת נדרשים להוכיח כי היא אכן מגיע להם, דרך איסוף מסמכים מתאימים והתייצבות מול וועדות רפואיות.

המשמעות הברורה של היבט זה היא שכדאי מאוד להגיש בקשה לקצבת אובדן כושר עבודה עם עזרה משפטית מתאימה. יתרה מכך, עורך דין הבקי בתחום יכול לא רק לסייע באישור הקצבה, אלא גם להגדיל אותה או לזרז את ההליך. לכן הצעד הראשון הוא למצוא עורך דין שמתמחה באובדן כושר עבודה. לא יודעים איך למצוא? היכנסו לאתר הבא https://ddlaw.co.il

 

עבדו באופן מסודר

הגשת תביעה לאובדן כושר עבודה מביטוח לאומי מחייבת במילוי של טופס תביעה ייעודי. מילוי לא מדויק שלו יכול להביא לדחיית הבקשה שלכם לקצבה על עניין טכני בלבד. גם ההתמודדות מול חברות הביטוח הפרטיות דורשת קפדנות והגשה מלאה של כלל המסמכים הרלוונטיים, לרבות מסמכים רפואיים, אישורי שכר מהשנה האחרונה ואישורים נוספים.

לכן חשוב לשמור על קור רוח ולעבוד באופן מסודר מול הנהלים הביורוקרטיים השונים של גופי הביטוח. איסוף מלא של מסמכים, הקפדה על כלל הפרטים ועבודה מסודרת צעד אחר צעד יכולים להוות את ההבדל בין תביעה שהתקבלה לתביעה שנדחתה.

 

קנו פוליסה חכמה

בהקשר של חברות הביטוח הפרטיות חשוב לשים לב כי הקצבה המתקבלת תלויה בפוליסה עליה חתמתם מראש. לכן חשוב מבעוד מועד לעשות סקר שוק מקיף ולהבין איזו פוליסה מביאה לתוצאה היעילה ביותר, ולא לשכוח שישנם גם פרמיה חודשית והשתתפות עצמית.

 

זכרו שיש שני גופים נפרדים

העבודה מול שני גופים נפרדים יכולה להיות עניין מעט מבלבל. לכן חשוב לזכור שני דברים עיקריים בהקשר של הגשה כפולה הן לביטוח הלאומי והן לחברת ביטוח פרטית. הדבר הראשון שיש לדעת הוא שניתן לעשות זאת – הגשת בקשת קצבה למוסד אחד אינה פוסלת קבלת קצבה גם מהמוסד השני.

בנוסף חשוב לזכור כי לכל מוסד יש וועדה רפואית מטעמו, ואין סנכרון בין הוועדות השונות. על כן אחוזי נכות שנקבעו מול חברת הביטוח הפרטית אינם בהכרח חופפים לאחוזי הביטוח שתיקבע הוועדה לביטוח לאומי. קביעת האחוזים משפיעה מן הסתם על גובה הקצבה אותה ניתן לקבל.

קצבת נכות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *