חברות ביטוח הפכו להיות גוף שככל הנראה שיהיה לכם ממשק אתו בשלב כלשהו בחייכם.

הרי שבימים אלו אנשים נוטים לבטח את רוב רכושם ואף גם לעיתים את גופם.

אם אתם מוצאים עצמכם נדרשים להגיש תביעת ביטוח בגין נזק שספגתם, אין כל ספק שתדרשו להתמודד עם בירוקרטיה מסורבלת ומתישה שסביר שתתקשו לצלוח אותה.

אחת התביעות המפרכות ביותר נגד חברות הביטוח הינה התביעה הסעודית.

זאת בעיקר לנוכח העובדה שהאדם התובע מצוי במצב סיעודי ואין בידיו דיי משאבים על מנת לממן את ההוצאות הכורכות בתביעה זו.

בהמשך לכך, היות ותביעה זו מאוד מורכבת קורים המון מצבים בהם זו נידחת.

בכדי להקל על התובעים הפוטנציאלים החלטנו לפרוס לכבוד המתעניינים את הצעדים האפשריים בהם ניתן לנקוט לאחר דחיית התביעה על ידי הביטוח.

 

הבסיס לדחיית תביעה סעודית שהוגשה לחברת ביטוח

קיימים שני נימוקים עיקריים בין הסיבות בגינם דוחים תביעה סיעודית. ראשית, חברת הביטוח טוענת כי המבוטח איננו עומד בקריטריונים שנקבעו בפוליסה שלו לשם הקביעה כי מצבו של זה סעודי. זאת לאור התבססות על בדיקות הערכה שנעשו מטעם חברת הביטוח. שנית, חברת הביטוח תעמוד על כך שאין התובע עמד בחובת הגילוי הנדרשת לשם הכרעה לטובת התובע. נימוק זה עולה בעיקר במצבים בהם אין התובע מנה בעיות רפואיות מהם סבל לפני שחתם על פוליסת הביטוח שלו.

 

מה הדבר הבא שניתן לעשות אילו נדחתה התביעה?

ערעור על החלטתה של חברת הביטוח

מדובר באפשרות דיי נגישה ופשוטה אם כי ברוב המקרים אין חברת הביטוח מקבלת ערעורים. זאת אלא אם הוגש הערעור תוך התייעצות עם גורם מקצוע ככלל וכן גם עורך דין תביעות סיעוד בפרט. עם זאת, יש לזכור שאילו תנסו לנקוט בהליך הערעור וייפסקו נגדכם בשנית, הדבר יכול לשחק לרעתכם אם תחליטו להמשיך ולהגיש תביעה לבית המשפט. הרי שבמסגרת ההליך הפנימי יכולה חברת הביטוח להמשיך ולעלות טענות שמצדיקות סירוב, כך שערעור לפני תביעה ישירה בבית המשפט בעצם מסייעת לחברת הביטוח.

 

תביעה לבית משפט נגד חברת הביטוח

בית המשפט עולה לכדי גוף אובייקטיבי ניטרלי ולא נטוי, כך שלעיתים מדובר באפשרות עדיפה.

לצד זאת, יתרון נוסף בנקיטה בדרך זו הינו כי במסגרת הגשת תביעה לבית משפט אין יכולה חברת הביטוח להוסיף טענות נוספות מעבר לאלו שנכתבו במכתב הדחייה המנומק. טענות נוספות שמצדיקות דחייה לטעמה. כאמור, בהגשת תביעה לבית משפט יכול התובע לנצל את הגבלה זו ולהסיג על טענותיה של חברת הביטוח הן מבחינת חוקיותן והן מבחינת נכונותן. בהמשך לכך, בנקיטה באפשרות פעולה זו תוך העזרות בעורך דין העוסק בתביעות שכאלה, תוכלו להגדיל את סיכויי הזכייה בתביעה בצורה משמעותית אף יותר.

 

פסיקה משפטית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *