תמ"א 38 היא תוכנית מורכבת ולא מעט דיירים חוששים להיכנס אליה. בתור קבלנים כדאי שתדאגו לקבלת ליווי צמוד של אנשי מקצוע מתחום המשפט והמימון. בתור דיירים, כדאי גם לכם לקבל ליווי צמוד כדי להבטיח את ביצוע תהליך התמ"א בצורה טובה ויעילה. ריכזנו לכם כאן מידע ממנו תוכלו לקבל תועלת.

 

מה זה תמ"א 38?

תוכנית זו היא תוכנית מתאר ארצית אותה המדינה מעודדת במטרה לחזק מבנים ולהגן עליהם מפני התמוטטות ברעידת אדמה. במסגרת התוכנית מבנים ישנים מחוזקים, היזם מרוויח וכמובן גם הדיירים. יש שני סוגי תוכניות תמ"א 38:

פרויקט תמא 38 בליווי צמוד

תמ"א 38/1

תוכנית זו היא התוכנית הראשונה בה מבנים ישנים חוזקו, הוסיפו לכל דירה ממ"ד, היסודות עברו חיזוק והבניין גדל במספר קומות אשר ממכירתן היזם מימן את הפרויקט. כבר היום ניתן לראות כי הרשויות המקומיות מעדיפות לעבור לאשר יותר תוכניות תמ"א 38/2 ולא תוכנית זו. הדיירים מקבלים בתמורה דירה בבניין מחוזק, תוספת ממ"ד ומרפסת.

 

תמ"א 38/2

תוכנית זו מכונה גם פינוי בינוי. הדיירים מפונים לדירה אחרת, הם מקבלים דמי שכירות מהיזם. וכך, הבניין הישן נהרס עד היסוד ותחתיו נבנה בניין חדש וחזק על פי התקנים המחמירים. הדיירים מקבלים במסגרת תוכנית זו דירה חדשה לגמרי ובמרבית הפעמים היא גם גדולה יותר מהדירה המקורית.

פרויקט תמא 38 בליווי צמוד

מה עושים כדי לייעל את התהליך?

ההתנהלות מול היזם היא הכרחית לאורך כל התהליך. כדי להקל מעל עצמם, ההמלצה לדיירים היא למנות נציגות דיירים שתתנהל לאורך כל הדרך מול היזם. אבל לא בכל בניין הדיירים הנציגים בקיאים בנושא ותמיד כדאי שיהיה פרויקט תמא 38 בליווי צמוד. ברגעע שיש אנשי מקצוע שמייצגים אתכם בצורה יעילה ונכונה, הפרויקט אמור להתקדם ללא בעיות, הנציגים שלכם ינסו למנוע בעיות קיימות ולייעל את התהליך כדי להקל מעליכם את התהליך ככל הניתן.

 

לאיזו חברה לפנות?

יש לא מעט חברות המציעות ליווי משפטי וכדו'. לפני שבוחרים ליווי לפרויקט חשוב לבדוק מהם הצרכים שלכם בתור דיירי הבניין. האם אתם מעוניינים בליווי בתחום מסוים או שאתם צריכים ליווי של חברה מקצועית שתרכז את הכל… אם אתם מחפשים חברה מקצועית שתרכז את הכל קבלו המלצה על חברת טרה העוסקת בתכנון, ליווי ייעוץ וביצוע פרויקטים של תמ"א 38. כנסו כבר עכשיו לאתר הבית של החברה להתרשמות: https://terra.ltd.

 

לסיכום

פרויקט תמ"א הוא פרויקט המחייב הבנה בכל התהליך. כאשר דיירים לא מתמצאים בתחום, הם עלולים לספוג הפסדים. זו הסיבה בשלה חייבים להיעזר ולפנות לקבלת ליווי צמוד. כך יהיה מי שיתנהל בצורה נכונה מול הגורמים הרלוונטיים וידאג למלוא האינטרסים של הדיירים. כפי שסיכמנו כאן, יש לא מעט חברות העוסקות בתחום. ההמלצה היא לחפש אחר חברה יציבה, בעלת ניסיון ורזומה עשירה בתחום.

פרויקט תמא 38 בליווי צמוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *