תשלום מס הכנסה הוא חלק בלתי נפרד מחייו של כל אזרח בישראל. עם זאת, ישנם מקרים מיוחדים בהם ניתן לקבל פטור מתשלום זה. פטור ממס הכנסה יכול להועיל רבות לאנשים בעלי נכות גבוהה, קשישים, עולים חדשים ועוד. במאמר זה נציג 4 צעדים פשוטים שבאמצעותם ניתן לקבל אישור פטור ממס הכנסה.

 

צעד 1-בדיקת זכאות

הצעד הראשון למי שמעוניין להוציא אישור פטור ממס הכנסה הוא לבדוק האם הוא זכאי לכך. קיימים מספר תנאים שצריך לעמוד בהם כדי לקבל את הפטור, ותנאים אלו משתנים בהתאם לגורם בגינו מבקשים את הפטור. לדוגמה, אדם בעל נכות רפואית בשיעור של 90% ומעלה זכאי לפטור ממס הכנסה.

באתר רשות המיסים ניתן למצוא מחשבון המאפשר לבדוק זכאות לפטור ממס הכנסה. לאחר הבדיקה צריך לפנות לפקיד השומה טלפונית או פרונטלית ולקבל מידע נוסף על זכאותכם. פקיד השומה ינחה אתכם לגבי המשך התהליך. כמו כן, ניתן לפנות לייעוץ מקצועי אצל רואה חשבון או יועץ מס. יועץ מקצועי יוכל לבחון את המקרה הספציפי שלכם ולקבוע האם אתם זכאים לפטור.

בדיקת זכאות

צעד 2- איסוף מסמכים

לאחר שבדקתם שאתם זכאים לפטור ממס הכנסה, עליכם לאסוף את המסמכים הנדרשים.  כפי שהוזכר, רשימת המסמכים משתנה בהתאם לגורם בגינו אתם מבקשים את הפטור, אך לרוב תצטרכו להציג אישורים רפואיים, אישורים מהביטוח הלאומי, טפסים מקוונים ועוד.

דוגמאות למסמכים עיקריים שיש לאסוף: טופס 1516- בקשה לפטור ממס הכנסה, טופס 169א – בקשה לקביעת אחוזי נכות, אישור על נכות רפואית וחוות דעת רפואיות. חשוב לזכור שאיסוף מסמכים הוא חלק חשוב בתהליך קבלת אישור פטור ממס הכנסה. הקפידו לאסוף את כל המסמכים הנדרשים בזמן ובצורה מסודרת – זה יחסוך לכם זמן בהמשך.

 

צעד 3- מילוי טופס בקשה

לאחר שאספתם את כל המסמכים הנדרשים, עליכם למלא טופס בקשה לפטור ממס הכנסה. ניתן למצוא את הטופס באתר רשות המיסים או לקבל אותו במשרדי רשות המיסים. חשוב למלא את הטופס בקפידה ולצרף אליו את כל המסמכים הנדרשים. הטופס מורכב ממספר חלקים וביניהם פרטים אישיים, פרטים על הכנסות, פרטים על ניכויים, הצהרות וחתימה. חשוב למלא את הטופס בקפידה ולצרף אליו את כל המסמכים הנדרשים.

 

צעד 4- הגשת הבקשה

לאחר שמילאתם את טופס הבקשה וצירפתם אליו את כל המסמכים הנדרשים, עליכם להגיש את הבקשה לפקיד השומה. ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון, בדואר או במשרדי פקיד השומה. קחו בחשבון שתהליך בדיקת הבקשה לוקח זמן, לכן, מומלץ להתאזר בסבלנות.

 

לסיכום

קבלת אישור פטור ממס הכנסה יכולה להוות הקלה משמעותית מבחינה כלכלית. תהליך קבלת הפטור אינו מורכב, אך חשוב לבצע אותו בצורה נכונה ומסודרת, כפי שהוסבר: בדיקת זכאות, איסוף מסמכים, מילוי טופס הבקשה והגשת הבקשה. באמצעות שלבים אלה תוכלו להעלות את הסיכויים שבקשתכם תאושר.

מסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *