היתרונות של הדרכון הפורטוגלי הם רבים מאוד ולכן ישראלים רבים מעוניינים להוציא לעצמם ולילדיהם את הדרכון. במאמר זה יסקרו היתרונות השונים של הדרכון הפורטוגלי לצד החסרונות השונים שיש לו בעבור מחזיקיו.

 

היתרונות של הדרכון הפורטוגלי

 

יכולת לעבוד

משום שהדרכון הפורטוגלי מהווה אזרחות אירופית לכל דבר ועניין ניתן לעבוד בכל מקום כמעט באירופה ללא צורך באישורים מיוחדים. למשל, האישור לעבוד באירופה (שלא במסגרת של רילוקיישן למשל) יכול להיות יקר ולהיות מורכב יחסית להוצאה.

לעומת זאת, ככל שמחזיקים בדרכון הפורטוגלי ניתן לעבוד ללא בעיות בכל מקומות העבודה ולקבל את כל זכויות העובדים השונות המוקנות לעובדים באירופה. כדאי לזכור שאירופה מאוד סוציאליסטית ולכן ישנן הטבות סוציאליות רבות שיכולות להיות מתורגמות לערך כלכלי גבוה.

 

היכולת ללמוד באירופה

הדרכון הפורטוגלי, כמו כל דרכון אירופי, מקנה את היכולת ללמוד במערכת ההשכלה הגבוהה הציבורית באירופה. גם כאן, מדובר בשירותים שניתנים בסכומים מאוד נמוכים ומוצעים לימודים מאוד איכותיים במסגרת האוניברסיטאות הציבוריות באירופה.

הלימודים באירופה פותחים את הצוהר לעבוד ולהתמקצע באירופה, להכיר שפה ותרבות ולהצליח להשתקע בקלות יתרה יחסית. ישנם מקצועות מסוימים שבהם רף הקבלה בארץ הוא מאוד גבוה יחסית ואז לימודים באירופה מאפשרים גם לחזור לארץ ולעבוד באותם המקצועות כמו רפואה למשל.

 

הורשה לילדים

כאשר להורים יש דרכון פורטוגלי מלאכת הוצאתו של הדרכון לילדים היא פשוטה מאוד. לכן – הוצאתו של דרכון פורטוגלי הוא מעשה של דאגה לילדים פשוטו כמשמעו. משום שלא יודעים מה העתיד צופן, לאור היתרונות הרבים של הדרכון ודרך ההעברה הפשוטה שלו, גם אם ההורים מעוניינים להישאר ולחיות בארץ, הדרכון פותח דלתות רבות לילדים.

במידה ומתלבטים האם שיקול זה רלוונטי לכם, מומלץ מאוד להבין את כלל המשמעויות של הורשת הדרכון לילדים באמצעות שיחה עם ישראל מזרחי – הוצאת דרכון פורטוגלי.

 

קלות הוצאה ביחס לדרכונים אחרים

יתרון משמעותי מאוד של הדרכון הפורטוגלי הוא שבניגוד לדרכונים אירופאים אחרים, התנאים להוצאתו הם כאלו שמאוד קל לעמוד בהם לישראלים רבים. לעומת הדרכון הספרדי למשל שדורש לימוד ספרדית והיסטוריה ספרדית או הדרכון הצרפתי והגרמני שהדרישות שלהם גבוהות מאוד, על מנת להוציא דרכון פורטוגלי לא צריך את כל הדברים האלו – מה שהופך אותו למאוד אטרקטיבי גם.

 

החסרונות של דרכון פורטוגלי

למעשה, אין לדרכון הפורטוגלי חסרונות רבים שכן עצם ההחזקה בדרכון לא מחייבת תשלומי מיסים רבים אם בכלל. עם זאת, ישנן עבודות מסוימות בישראל שדורשות אזרחות ישראלית בלבד (משרדות שבעיקר קיימות במערכת הביטחון).

בנוסף, במידה והקשר לפורטוגל הוא יחסית רחוק, הוצאתו של הדרכון הפורטוגלי יכולה להיות יקרה יחסית (וגם כאן – עדיין זולה מרוב תהליכי הוצאת האזרחות במדינות אחרות באירופה) ואם לא בטוחים שצריכים אותו לא בטוח שזה משתלם.

דרכון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *