הליכי גירושין אינם עניין פשוט אפילו כשישנה הסכמה בין הצדדים לגבי חלוקת הממון והסכם המשמורת. קל וחומר, במקרים בהם אין הסכמה שכזאת, ההליך יכול להיהפך למכוער בקלות רבה מאוד. אחד הכלים שניתנו ביד בני הזוג שרוצים להתחתן הוא הסכם הממון.

הסכם זה עוזר לזוג להסכים על חלוקה שנחשבת הוגנת בעיניהם לפני שמתחיל הליך הגירושין על כל הרגשות הסוערים שמלווים אותו. לעיתים יש צורך בביטול הסכמים אלה ועל כך במאמר שלפניכם

 

הסכם ממון חתום, הסבר קצר

הסכם ממון הוא הסכם שנחתם על ידי בני זוג שעומדים להתחתן או בני זוג נשואים. הסכם זה מפרט את חלוקת הרכוש בין בני הזוג במידה ויחליטו להתגרש ביום מין הימים. הסכם זה נכתב על ידי בני הזוג (מומלץ עם עזרה של עורך דין) ומאושר על ידי בית משפט.

הסכמי ממון בדרך כלל נועדו להגן על אחד מהצדדים שהגיע לנישואים עם נכסים משמעותיים. אם אתם שוקלים לחתום על הסכם כזה כדאי לכם לדבר עם עורך דין לדיני משפחה שיעזור לכם לנסח אותו בצורה נכונה.

 

מתי בית המשפט ישקול את ביטול ההסכם?

חשוב להבין שלהסכם ממון יש מעמד של פסק דין מכיוון שבית המשפט אישר אותו. לכן הקושי להוכיח כי יש לבטל את ההסכם גדול בהרבה מרוב החוזים הקיימים. למרות זאת ישנם מקרים בהם בית הדין ישקול לבטל ואף יבטל את ההסכם.

 

מרמה בעת החתימה על ההסכם

במידה ואחד הצדדים לא היה מודע באופן מלא לתוכנו של המסמך עליו הוא חותם או להשלכות המשמעותיות שלו, ישנה עילה לביטול ההסכם. לדוגמא אם צד אחד היה מיוצג על ידי עורך דין, שעזר לו לנסח את ההסכם ופעל מטעמו בלבד, ואילו הצד השני לא היה מיוצג כלל על ידי עורך דין ורק חתם על המסמכים שהגישו בפניו, קיים סיכוי שבית המשפט יבטל את הסכם הממון.

 

פגם בהליך המשפטי לאישור ההסכם

אם נפל פגם בהליך המשפטי בעת כתיבת הסכם הממון, ניתן לבטלו במקרים מסוימים. לדוגמא במידה וההסכם שנחתם בין בני הזוג נכתב בצורה חובבנית או רשלנית בצורה יוצאת דופן ולאחר מכן קיבל את אישור בית המשפט, או אם קיימת ראיה שבית המשפט התרשל במלאכתו בבדיקת ההסכם ואישורו. ישנם עוד מספר מקרים בהם נפל פגם באישור שנתן בית המשפט ובמקרים אילו ניתן לבטל את ההסכם כולו.

 

לסיכום

הסכם ממון נועד בכדי לקבוע את חלוקת הנכסים בין בני הזוג לפני שהמחשבה על גירושין אפילו עברה במוחם. הסכם זה נחתם על ידי שני בני הזוג ומקבל אישור ותוקף של פסק דין על ידי בית המשפט. למרות זאת קיימים מספר מקרים בהם ניתן לבטל את הסכם הממון.

ביטול הסכם ממון חתום, מתי זה אפשרי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *