אם החלטתם שאתם רוצים להשקיע בנדל"ן יש מספר דברים שאתם צריכים לעשות לפני חתימת החוזה.

מעבר לאיתור של הנכס לקנייה, ישנם עוד מספר צעדים שקריטי לעשות כדי לוודא שהעסקה תעבור בשלום.

ניסינו לכתוב לכם כאן מדריך מקוצר ומתומצת של כל הדברים שאתם צריכים לעשות לפני עסקת נדל"ן גדולה.

במדריך ננסה להתמקד גם בצד של הקונים, אבל גם בצד של המוכרים. נעשה זאת גם בשביל לפנות לקבל יעד גדול יותר, אבל גם בשביל ששני הצדדים יבינו את ההתנהגויות אחד של השני.

לפני שנתחיל, חשוב לציין שהטקסט המובא לפניכם לא יכול לשמש ואף לא מתיימר לשמש תחליף לייעוץ משפטי מקצועי הניתן על ידי איש מקצוע. המידע המופיע בטקסט אינו מהווה ייעוץ משפטי ואין לראות בטקסט המלצה לפתיחה בהליכים משפטיים או הימנעות מהליכים כאלה.

 

סקירה פיזית

בואו נצא מנקודת הנחה שסימנתם לעצמכם נכס לקנייה. הדבר הראשון שתרצו לעשות כדי לקדם את הקנייה יהיה יצירת קשר עם המוכרים. בשיחה הראשונה תבקשו בוודאי פרטים בסיסיים על הנכס, אבל אם אתם רציניים לגבי הקנייה – תצטרכו לברר מה הסביבה של הנכס, קצת יותר פרטים על זהות המוכר והאם יש לו את הסמכות למכור את הנכס, מה מצב הרישום על הזכויות בדירה ועוד.

אם אתם מוכרים את הנכס, נסו להשיג את כל המידע הזה מראש. אם תוכלו למסור את המידע הזה במהירות -גם תתפסו כרציניים יותר וגם תוכלו לקדם את העסקה מהר יותר.

 

סקירה כלכלית

אם גיליתם שמבחינה תכנונית הכל תקין, אתם יכולים לעבור לשלב הכלכלי. אתם צריכים לבנות לעצמכם תקציב, ולאחר מכן לפנות לבנק או ליועץ משכנתאות כדי לקבל משכנתא על מנת שתוכלו לשלם על הנכס. נסו לא לקבוע לעצמכם היקף החזרים גבוה מדי, כדי שאם משהו ישתנה – תוכלו להמשיך לשלם לבנק.

אם אתם מוכרים נכס, זה יהיה זמן טוב להתחיל לברר האם תהיו חייבים במס שבח, או שאתם זכאים לפטור חלקי או מלא.

 

משא ומתן

זה השלב ששני הצדדים מוצאים לעצמם עורך דין, למשל עורך דין דן גנגינה, כדי לסגור את העסקה ביניהם. בכל שלב המשא ומתן, זכרו שכמו שלכם יש אינטרס, גם לצד השני יש אינטרס משלו. העזרו בתיווך של עורכי הדין כדי להימנע מוויכוחים אמוציונליים. עסקת נדל"ן גדולה צריכה להיות מחושבת והגיונית, ולא אימפולסיבית וריגשית.

 

סיכום

לסיכום, עסקת נדל"ן גדולה יכולה להיות קלה ברמה התיאורטית, אך למעשה מדובר באירוע סבוך ומורכב שנע בין התרגשות רבה ועד אכזבה עצומה. בגלל שמדובר בעסקאות בעלות פרופיל כלכלי גבוה, שנעשה בהן סחר בין מיליוני שקלים לנכסים בעלי ערך רב – חשוב לוודא שהכל מתפקד כשורה.

לשם כך אנחנו ממליצים לכם בחום להיעזר באנשי מקצוע כמו סוכן נדל"ן, יועץ משכנתאות וכמובן  עורך דין.

 

כסף ובית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *