חדלות פירעון ופשיטת רגל – שני ההליכים הללו כנראה מוכרים לאנשים שיש להם חובות. מדובר בשני הליכים שאמורים לסייע לנושים להסדיר את חובותיהם. הנושים חוששים שהם לא יקבלו את הכסף שלהם בסופו של דבר. המחוקק הבין שאי אפשר להותיר את הנושה ללא אפשרות לגבות את החוב, ולכן הדבר הוסדר בהליכים של המדינה. במאמר הבא נסביר את ההבדל בין ההליכים.

 

הבדלים שטמונים ברפורמה

כדי להבין את ההבדלים בין הליך פשיטת רגל להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, צריך לחזור קצת בזמן, ליתר דיוק אל 2019. למעשה, בשנה הזאת התרחשה רפורמה בהליך פשיטת הרגל. הליך פשיטת הרגל, שהיה הליך שעברו חייבים שונים, על מנת שיוכלו להסדיר את החובות שלהם מול הנושים שלהם ולקבל הפטר (פטור) על חובות מסוימים שמאפשר החוק.

ב-2019 נעלם מהעולם שלנו הליך פשיטת הרגל. הוא הוחלף בהליך אחר, הקרוי "חדלות פירעון ושיקום כלכלי". גם כאן המטרה דומה: להסדיר את תשלום החובות לנושים ולהעניק הפטר לחובות שניתן. למרות זאת, עדיין קיימים הבדלים מסוימים. הרפורמה התרחשה מכיוון שהמחוקק הבין שהחייב לא מטופל בצורה הטובה ביותר בהליך פשיטת הרגל. תוכלו לשמוע עוד על כך אצל עורך דין חדלות פירעון.

 

מה היה לפני הרפורמה?

לפני הרפורמה, חייב היה יכול לפנות אל בית המשפט על מנת לפתוח בהליך פשיטת רגל. בהליך הזה היה ממנה בית המשפט נאמן ומעביר את כל הנכסים והרכוש של החייב אל הנאמן. החייב היה נכנס אל תקופה בה הוא היה צריך להסדיר את החובות שלו, בין היתר באמצעות פעולות חד צדדיות של הנאמן, כמו מכירת נכסים ורכוש. החייב היה יכול לקבל הפטר על חלק מהחובות, מה שסייע לו באופן משמעותי מבחינה כלכלית.

 

לאחר הרפורמה

אחרי הרפורמה שבוצעה לפני מספר שנים, ההליך שונה במעט. אל הליך חדלות הפירעון, שמחליף כאמור את הליך פשיטת הרגל, התווסף גם חלק משמעותי מאוד של שיקום כלכלי. המטרה כאן היא לא רק לאפשר לחייב לשלם לנושים, אלא גם לשקם את החייב. אנשים רבים מגיעים לחובות כתוצאה מסיבות שונות: הימורים, התנהלות כלכלית רעה, השקעות לא נבונות. שיקום כלכלי אמור למנוע את אלו ולאפשר לחייב לחיות את חייו מחדש, לפחות מבחינה כלכלית.

 

קבלת עזרה מעורך דין

בשני ההליכים הללו ניתן לקבל עזרה מעורך דין. מדובר על הליכים שיש בהם ממשק עם בית המשפט. עורך דין פשיטת רגל, או עורך דין חדלות פירעון כפי שקרוי עכשיו התהליך, יכול לסייע לחייב עם ידע וניסיון משפטי רלוונטי.

 

סיכום ההבדלים

שני ההליכים הללו אמורים להסדיר את החובות, כך שהנושים לא ייפגעו מבחינה כלכלית, ולמרות זאת, חדלות פירעון היא שדרוג לעומת פשיטת הרגל. היא מאפשרת לחייב לקבל הזדמנות שנייה ולהשתקם בהדרגתיות מבחינה כלכלית.

עורך דין חדלות פירעון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *