מלבד עצם העובדה כי מדובר בנושא כואב ורציני, בשנים האחרונות תביעות רשלנות רפואית הפכו לתביעות נפוצות במיוחד, המוגשות לבית המשפט כנגד המוסדות הרפואיים ואף הרופאים עצמם. יחד עם זאת, תהליך תביעת רשלנות רפואית נחשב לתהליך מאתגר למדי, וזה הזמן להכיר את ההגנות הנפוצות בשימוש בתיקי רשלנות רפואית

 

רשלנות רפואית – כיצד היא נגרמת?

לצד התקדמות הטכנולוגיה ועולם הרפואה, רשלנות רפואית הפכה לצערנו בשנים האחרונות לתופעה שכיחה למדי, כשהיא מותירה אחריה לא מעט מטופלים הסובלים מנזקים שונים. רשלנות רפואית יכולה להיגרם בשל עומס בעבודה, תקלות בתקשורת בין אנשי הצוות הרפואי, הכשרה לא מספקת ושלל סיבות נוספות.

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל אחד משלבי הטיפול, החל משלבי הייעוץ והאבחון הראשוניים, דרך ביצוע הפרוצדורה הרפואית עצמה ועד לשלבי המעקב הרפואי הנדרש לאחר הטיפול. מעצם הגדרתה, רשלנות רפואית תחשב ככזו במידה ונגרם למטופל נזק כתוצאה מטיפול החורג מהסטנדרטים הרפואיים המקובלים באותו המקרה.

 

תביעות רשלנות רפואית

אמנם לא כל נזק שנגרם במהלך הטיפול הרפואי נחשב כרשלנות רפואית, אך במידה ואתם חושדים כי מקור הנזק שנגרם לכם במהלך הטיפול הוא ברשלנות רפואית, הרי שחשוב ומומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ומומחה בתחום רשלנות רפואית, כפי שתוכלו למצוא באתר http://www.yashar-law.co.il, על מנת לבחון האם אכן קיימת עילת תביעה.

את תביעת הרשלנות הרפואית ניתן להגיש כנגד כל גורם שהיה מעורב בטיפול הרפואי הרשלני, החל מהאחות, דרך טכנאי הציוד הרפואי ועד הרופא עצמו. בפועל, מרבית תביעות הרשלנות הרפואית אינן מוגשות כנגד אנשי הצוות הרפואי עצמם, אלא כנגד המקומות בהם ניתן הטיפול – קופות החולים ובתי החולים.

 

תביעת רשלנות רפואית – האתגרים

את מקרה הרשלנות הרפואית מקובל לבחון על פי מבחן הרופא הסביר (עמידה בסטנדרטים הרפואיים המקובלים), כאשר בנוסף על כך, נדרש להוכיח את מהות הנזק, קיומו של יסוד הרשלנות והקשר שבין השניים. למעשה, מדובר במשימה מורכבת ומאתגרת למדי, שכן לא כל נזק שנגרם במהלך הטיפול הרפואי עונה על הגדרת הרשלנות.

 

מה הן הגנות נפוצות בשימוש בתיקי רשלנות רפואית?

בנוסף על הקשיים והאתגרים המוזכרים לעיל בתהליך תביעת רשלנות רפואית, כדאי להכיר גם את ההגנות הנפוצות בשימוש בתיקי רשלנות רפואית והעיקריות מביניהן הן: סתירת יסוד הרשלנות, שלילת הקשר שבין הרופא למקום בו בוצע הטיפול, התיישנות התביעה, אשמת התובע בנזקים שנגרמו לו ועוד.

 

לסיכום

תביעות רשלנות רפואית הפכו שנים האחרונות לתביעות נפוצות למדי ומטרתן לפצות את המטופלים שנגרמו להם נזקים במהלך הטיפול הרפואי כתוצאה מרשלנות של מי מאנשי הצוות הרפואי. מלבד האתגרים שבהוכחת מהות הנזק, יסוד הרשלנות והקשר שביניהם, קיימות גם הגנות נפוצות בתיקי רשלנות רפואית איתן עורך הדין נדרש להתמודד וביניהן – סתירת יסוד הרשלנות, התיישנות התביעה, האשמת התובע בנזקים ועוד.

תיקי רשלנות רפואית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *