כידוע, הליך פשיטת הרגל הוא אינו הליך שמשפיע רק על החייב עצמו, אלא גם על כל סובביו, כמו הנושים שלו וצדדים שלישיים רלוונטיים למצב. מטרתה המקורית של פשיטת הרגל היא לשקם כלכלית את החייב יחד עם ניסיון להיטיב עם הנושים ככל שאפשר, אך אין מן הנמנע כי אחד הצדדים יהיה לא מרוצה בעקבות השתלשלות האירועים. לכן, כמו בכל מצב משפטי אחר, ניתנת לצדדים האפשרות להגיש ערעור על ההליך. כל הפרטים במאמר

 

הליך פשיטת הרגל

פשיטת רגל מתאפשרת כאשר חייב אינו יכול לעמוד עוד במחויבויותיו הכלכליות ולכן זקוק לתיווך חיצוני ולסיוע בהתייצבות והחזרת החובות. את הבקשה לפשיטת הרגל יכול להגיש החייב, אך גם הנושים שלו יכולים להגיש בקשה לפתיחת ההליך במידה ומאמינים שהחייב אינו מסוגל להחזיר את חובותיו. כל אחד מהצדדים רשאי להגיש ערעור נגד הליך זה במידה והוא חושש כי ההליך עשוי לפגוע בו. לדוגמא, נושה עשוי להגיש ערעור על ההחלטה לפתוח בהליך פשיטת רגל עבור החייב שלו, במידה והוא טוען לחוסר תום לב בהתנהלות החייב, כמו הסתרת נכסים או שהסיבה שבגינה הגיע לחובות, אינה קשורה בכשלים עסקיים. חייב עשוי להגיש ערעור על בקשת לפתיחת הליכי פשיטת רגל מצד נושיו, במידה ומאמין שהוא יכול לפרוע את חובותיו, או כי יש בידיו אלטרנטיבה אחרת שתיטיב עמו יותר.

 

הגשת הערעור

בתי המשפט המחוזיים הם בתי המשפט המוסמכים לעיסוק בדיני פשיטת הרגל, ולכן הן פתיחת ההליך והן הערעור עליו יתבצעו בערכאה זו. ערעור זה צריך לקבל אישור על מנת להגיע לדיון בבית המשפט. לכן, על מנת שהערעור יאושר ויתקבל לדיון, עליו להיות מוכח, רלוונטי וענייני. לא כל סיבה לערעור היא אמתלה מקובל בבית משפט ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה לשם הגשת בקשת הערעור, על מנת לחסוך זמן יקר ומשאבים כספיים ונפשיים.

 

חשוב לזכור כי ערעורים יכולים ליפול על עניינים פעוטים, ולכן מומלץ להיעזר בסמכות משפטית מנוסה שתסייע לכם בכל מבוקשכם. במידה ואתם מעוניינים להגיש ערעור או לעתור כנגד ערעור שהתקבל, משרד עורך דין פשיטת רגל דן מור מזמין אתכם לייעוץ ללא עלות, על מנת שנוכל ליידע אתכם על זכויותיכם. ביחד, נגבש עבורכם את המהלכים והאסטרטגיות הטובים ביותר על מנת שתוכלו לצאת מהליך פשיטת הרגל בעמדת כוח ולא בעמדת נחיתות. הסתייעות בעו"ד תהפוך את ההליך המשפטי לנעים יותר, קל יותר ומשתלם יותר. 

איש משפט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *