כל תובע שמגיש בקשה להכרה בנכות בביטוח הלאומי צריך להגיע עם תעודה רפואית לביטוח הלאומי. כדי לעשות סדר, יצאנו לבדוק באופן מעמיק מה דורש ההליך של הכנת תעודות רפואיות ואיך הוא בא לידי ביטוי. הישארו אתנו ותגלו בשורות הבאות את כל המידע הדרוש לכם בנושא זה.

 

הרקע לכתיבת המדריך

המדריך הנוכחי נכתב לאחר ששמענו על מקרה של קרוב משפחה שהגיע אל המוסד לביטוח לאומי עם עורך דין מתחיל כשאין בידו תעודת רפואית. הדבר גרם לכך, שעורך הדין והלקוח שלו, קרוב המשפחה שלנו, התבקשו לסור לביתם ולהמתין שיקבלו זימון נוסף אל המוסד. שכן, הם אינם יכולים להתקבל מבלי להציג את התעודה הרפואית.

כששמענו על המקרה הזה, הבנו שאנחנו מוכרחים לכתוב על כך מדריך מקיף שימנע את הישנות של מקרים מסוג זה. שכן, מדובר בעוגמת נפש ובזבוז זמן מיותר לעורך הדין וללקוחותיו. כדי להציג בפניכם את כל המידע, שוחחנו עם מביני דבר בעניין והם מסרו לנו את כל הפרטים החשובים שיאפשרו לכם להימנע ממקרים מסוג זה.

 

אז מהי בכלל תעודה רפואית לביטוח הלאומי?

רגע לפני שנעמיק בנוגע להכנה עצמה של התעודה הרפואית, ראוי לציין תחילה בקצרה במה מדובר בכלל. אז דעו כי תעודה רפואית היא כזו שמופקת על ידי רופא של קופת החולים. במקרה למשל שמדובר בתאונת עבודה, על הנפגע לסור בהקדם האפשרי אל רופא שיראה אותו. לאחר מכן, הרופא מוציא את המסמך המדובר וזה צפוי לשמש את ההכרה של העובד כנפגע עבודה.

מדובר בתעודה בעל חשיבות גבוהה כדי שניתן יהיה לקבל בהמשך את קבלת דמי הפגיעה מהמוסד לביטוח לאומי. לפרטים נוספים בנושא, לחצו על הקישור הבא ותוכלו לקבל את כל המידע: https://www.forum-md.co.il.

 

מה הקשר בין תעודה זו לעורכי דין?

ברגע שאדם בוחר להגיע אל הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי, עליו להיפגש תחילה עם עורך דין מנוסה בתחום. ברגעים הראשונים של הפגישה, עורך הדין צריך לבקש מהלקוח להציג בפניו את כל המסמכים החשובים, למשל:

  • תעודה רפואית שנמסרה לו מטעם הרופא המטפל
  • תמונות של מקום הפגיעה
  • תוצאות של בדיקות רפואיות שנערכו לאחר הפגיעה

 

הליך הכנת התעודות הרפואיות לביטוח לאומי

הליך ההכנה של התעודות הרפואיות מצריך גם מילוי של טפסים שונים שניתן להוציא מהאתר של המוסד לביטוח לאומי. בתחילת ההליך, יש למלא את הטפסים ביסודיות ולוודא שאלו שדורשים חתימה של המעסיק אכן יהיו כך. בחלק מהמסמכים יש צורך לתאר את פרטי התאונה והנסיבות להתרחשותה. כל אלו הם בעצם חלק מההליך של הכנת התעודות, שבלעדיהן, לא ניתן להגיע אל הוועדה.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את ההליך של הכנת התעודות הרפואיות לביטוח הלאומי והחשיבות שלהן. מאחלים לכם דרך צלחה וזכרו להביא את המסמכים אתכם לוועדה.

אישורים רפואיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *