אחד התפקידים החשובים ביותר של עורך הדין הוא לייצג את הלקוח שלו בבית המשפט. ישנם מקרים מסוימים בהם עורך דין מייצג את הלקוח שלו, שמגיש תביעה נגד אזרח אחר או נגד גוף מסוים. לא תמיד הנתבע מודה בהאשמות. למעשה, ישנן סיטואציות רבות בהן מחליט הנתבע, לפי החלטתו האישית או לפי עצת עורך דינו, להכחיש את האישומים. זה מה שעורך הדין שלכם יוכל לעשות במקרה הזה.

 

הכחשת אישומים

כשמוגשת תביעה נגד אדם מסוים, הוא מואשם על ידי התובע בדבר מסוימים שהוא עשה או לא עשה, ואפילו במספר אישומים שונים. אם יוכח שאכן האישומים נכונים, המשפט יוכרע לטובתו של התובע. לכן, במקרים רבים ממליצים עורכי הדין של הנתבע לכפור באישומים. בתביעת נזיקין למשל, עורך דין נזיקין יכול למצוא את עצמו מול נאשם שכופר באשמה, על מנת שלא יהיה מחויב לשלם פיצויים גבוהים.

 

מדוע זה בעייתי?

הכחשת אישומים בעייתית מבחינת התובע ועורך דינו, מכיוון שהוכחת האשמה מוטלת עליהם. אם אין מספיק ראיות למשל והשופט לא משתכנע, באמצעות אמצעים משפטיים שונים, שהנתבע אכן אשם, כפירה באישומים יכולה לסייע לו. מבחינת התובע, הוא עשוי שלא לראות את הפיצויים שמגיעים לו לדוגמא, מכיוון שאין הוכחה מוצקה שמאפשרת הכרעה במשפט.

 

עורך דין שם עבורכם

כפירה באישומים היא עניין נפוץ, ולכן עורך הדין שלכם אמור להיות שם עבורכם. באמצעות כלים משפטיים שונים, עורך הדין יכול לגרום לכך שלא ניתן יהיה לערער על אשמת הנתבע, או שהשופט ישתכנע מספיק ויקבע שהנתבע אכן אשם במה שמיוחס לו.

 

לחקור את הנתבע

עורך הדין יכול לחקור את הנתבע. חקירה של אדם במשפט מסוים היא אפקטיבית ביותר. גם אם הנתבע למשל מתכונן בצורה ראויה ונכונה עם עורך הדין שלו לחקירה, עורך דין מוצלח עשוי לגרום לנתבע לתת תשובות שיאירו אור על המקרה שאירע.

 

עדויות

עורך הדין יכול לזמן אל בית המשפט עדים שונים. אם אירע מקרה למשל בין התובע לנתבע ולמקרה הזה היו עדים שנכחו באירוע, לעדות שלהם תהיה משקל משמעותי בבית המשפט. לפעמים, משפט יכול להיות מוכרע בעקבות אותן עדויות, שיטו את הכף לטובת אחד מהצדדים.

 

השפעה על השופט

כל הפעולות הללו אמורות בסופו של דבר להכריע על השופט. שלא כמו במדינות אחרות המפעילות חבר מושבעים, בישראל השופט הוא מי שמקבל את ההחלטה, כך שהפעולות השונות שיבצע עורך הדין יבוצעו מתוך מחשבה של השפעה על השופט.

 

מיומנות עורך הדין קובעת

מה שיקבע אם עורך הדין יצליח להתמודד עם הכפירה באישומים או לא, היא המיומנות של עורך הדין. עורך דין מיומן יוכל לתכנן אסטרטגיה מוצלחת, הכוללת חקירה אפקטיבית וזימון חכם של העדים, כדי לסדוק את הכפירה של הנתבע באישומים.

עורך דין נזיקין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *