לאחר תאונת דרכים, במידה והנפגע זכאי לפיצויים, ישנם כמה צעדים בהם יש לנקוט על מנת לקבל אותם. מעבר להוצאות על הטיפול הרפואי, ישנו שכר טרחה לעורך דין ואף והוצאות נוספות. אז מהן עיקרי העלויות?

 

מדוע מומלץ לפנות לעורך דין בטיפול בתביעת פיצויים?

תאונת דרכים הינה אירוע קשה בעל השלכות רבות. כל מקרה לגופו, אך באופן כללי, עקב תאונת דרכים יכולים להיגרם נזקים פיזיים ואף נפשיים. נזקים אלו עלולים לפגוע בתפקוד הכללי, בפרנסה ואף לגרום לאחוזי נכות. נפגעים רבים לא מודעים לפיצויים אליהם הם זכאים ולעיתים לא מקבלים פיצויים כלל. לכן, אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, קלה או חמורה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים. עורך הדין מתמצא ובקיא בכל החוקים והפיצויים הרלוונטיים למקרים השונים. עורך דין יכול לסייע לכם להתנהל בצורה נכונה מול הגופים והרשויות הרלוונטיות, ובכך לסייע לכם למצות את הזכויות שלכם בצורה הטובה ביותר. גופים כמו ביטוח לאומי וחברת הביטוח אינם נגישים ולעיתים מצריכים התמודדות עם בירוקרטיה רבה, אשר עורך דין יודע כיצד להתמודד איתה.

 

מה הוא שכר הטרחה של עורך דין המטפל בתביעות אלו?

על פי החוק, עורך דין המייצג את הנפגע עבור פיצויים, רשאי לגבות את שכר הטרחה שלו כאחוז מסך הפיצויים להם זכאי הנפגע. בנוסף, עורך הדין יכול לגבות הוצאות הקשורות לאגרת בית השפט וכלל הוצאות הנלוות לניהול התיק. ישנו חוק מוסדר הקובע שיעורים לשכר הטרחה:

  • במקרה בהם לא הוגשה כל תביעה והצדדים הגיעו לפשרה מחוץ לבית משפט, עורך הדין רשאי לגבות שכר טרחה בשווי של 8% לא כולל מע"מ מהפיצוי שהוצע לנפגע.
  • במקרה בו הוגשה תביעה בבית המשפט אך הצדדים הגיעו להסכמה טרם מתן פסק הדין, עורך הדין יכול על פי חוק לגבות 11% לא כולל מע"מ, מגובה הסכום ששולם לנפגע.
  • במידה והוגשה תביעה לבית המשפט אשר הסתיימה בפסק דין, עורך הדין רשאי לגבות 13% לא כולל מע"מ, מהסכום שנקבע בפסק הדין.

 

הסדרת תשלום פינוי באמבולנס

נפגע החבר בקופת חולים או בחברת ביטוח בעלת כיסוי מתאים, זכאי לפינוי באמבולנס לבית החולים ללא השתתפות עצמית. עם זאת, יש להסדיר את התשלום ולהעביר לקופת החולים מכתב שחרור מבית החולים, דוח פינוי אמבולנס וחשבון עם דרישה לתשלום. לרוב, מיום הגעת המסמכים, קופת החולים או חברת הביטוח תטפל בבקשה תוך 10 ימי עבודה.

 

לסיכום

לתאונות דרכים עלולים להיות מגוון השלכות קשות על התפקוד הכללי, הן במישור הפיזי והנפשי אך גם במישור כלכלי. כדי להתמודד עם הוצאות אלו, במקרה הצורך, ניתנים פיצויים היכולים לעזור. אך גם תהליך קבלת הפיצויים כרוך בהוצאות נלוות אשר יש לקחת בחשבון.

Car, Accident

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *