פיברומיאלגיה היא מחלה כרונית שהחולים בה מעידים על קשיים בתחומי חיים רבים. מעבר למצוקה הבריאותית המובנת, המחלה טומנת בחווה אתגרים רבים, כך שהלוקים בה זקוקים במקרים רבים זקוקים לסיוע. בהתאם, המדינה קבעה מספר זכויות שמטרתi היא הקלה על מצבם של חולי הפיברומיאלגיה עד כמה שניתן. אז מה הן 4 הזכויות שחולי פיברומיאלגיה זכאים להם?

 

מה היא פיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה, או בעברית דאבת השרירים, היא מחלה שגורמת לתסמינים מגוונים, כאשר הבולטים שבהם הם כאבי שרירים, עצמות ומפרקים. כמו כן, הלוקים במחלה נוטים להעיד על הפרעות קשות בשינה וכן על קשיי תפקוד משמעותיים כתוצאה מהכאבים הכרוניים ומהתשישות שבאה בעקבותיהם.

בהתאם, לעיתים השילוב של הכאבים והתשישות פוגעים בתפקוד על לרמה בה חולי פיברומיאלגיה מתקשים לצאת ממיטתם וכך נפגעת יכולת לעבוד ולהתפרנס. כדי להקל על המצב עד כמה שניתן, המחוקק הוסיף את סעיף 92 ביטוח לאומי שדן בחולי הפיברומיאלגיה ובזכויות שהם זכאים להם מכוח הסעיף.

 

איך מתמודדים עם המחלה?

פיברומיאלגיה היא מחלה כרונית לצערנו הלוקים בה מעידים שהטיפול אינו יעיל באופן מספק. הרפואה המודרנית עדיין לא הצליחה למצוא את הסיבות להתפרצות המחלה, אך השלכותיה על המתמודדים איתה קשות למדי. בהתאם לאופי המחלה, במקרים רבים מתווספים קשיים נפשיים משמעותיים, כך שחשוב לטפל גם בהם במידה והם מתקיימים.

 

זכויות לחולי פיברומיאלגיה

כאמור, המדינה קבעה כי חולי הפיברומיאלגיה זכאים לזכויות כדי להקל על מצבם המורכב. כדי לעשות קצת סדר, ריכזנו עבורכם את 4 הזכויות שחולי פיברומיאלגיה חייבים להכיר:

 

הגדלת מכסת כיסוי התרופות

במקרים מסוימים, חולי פיברומיאלגיה זכאים להגדלת הכיסוי עבור רכישת תרופות. כלומר, ניתן לקבל כיסוי גדול יותר מזה שניתן בדרך כלל על ידי קופות החולים לשם קניית תרופות.

 

פיזיותרפיה

חולי פיברומיאלגיה זכאים לטיפולי פיזיותרפיה והידרותרפיה כדי להקל על הכאבים שמאפיינים את המחלה.

 

סיוע נפשי

במקרים בהם חולי פיברומיאלגיה מתמודדים עם קשיים רגשיים, הם יכולים לקבל טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי שיקל על מצבם.

 

קנאביס רפואי

לאחר פרוצדורה מוגדרת ותחת תנאים ברורים, חולי פיברומיאלגיה יכולים לקבל רישיון לשימוש בקנאביס רפואי, זאת כדי להקל על הכאבים מהם הם סובלים.

 

איך ממששים את הזכויות?

כדי לקבל את הזכויות, ראשית המדינה צריכה להכיר בכך שאכן קיימת פיברומיאלגיה. כמו כן, יש לבצע הליך מול ביטוח לאומי, ובהתאם לחומרת המחלה שיכולה לבוא לידי ביטוי גם באחוזי נכות, יקבעו הזכויות וכן גובה ההטבות שיכולות להינתן. בנוסף, את ההליך כדאי לבצע בסיוע של גורם מקצועי ומיומן.

 

לסיכום – דאגו לקבל את שמגיע לכם

התמודדות עם מחלה כרונית היא קשה ומאתגרת, אלו שמתמודדים עם פיברומיאלגיה מעידים על קושי בתחומי חיים רבים. כדי להביא להקלה מסוימת במצב, כדאי וצריך לממש את הזכויות שהמדינה מוכנה להעניק במקרה הצורך. נאחל מכאן הצלחה ובריאות איתנה.

חולי פיברומיאלגיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *