גירושין אף פעם אינם קלים וגם אם הם מתנהלים על מי מנוחות, הם מעידים על סיום הנישואין, דבר שאנו לא מצפים לו. ההליך המשפטי להגשת תביעת גירושין יכול להיות מרתיע ומאתגר רגשית עבור שני הצדדים המעורבים. עם זאת, הכרת ההליכים המשפטיים, עילות הגירושין, סוגיות המשמורת, ההסדרים הכספיים ותפקידו של עורך דין גירושין יכולים לסייע לכם לנווט את התהליך בצורה יעילה ואפקטיבית. אנחנו כאן כדי להסביר לכם בפירוט כיצד מתנהל הליך גירושין בישראל ומה עליכם לעשות.

 

קצת על התהליך המשפטי בגירושין

הליך הגירושין בישראל מתחיל בכך שצד אחד מגיש תביעת גירושין לבית הדין הרבני. על התביעה לכלול את עילת הגירושין והסעד המבוקש. לאחר מכן יש לצד השני הזדמנות להגיב לתביעה. אם הצדדים לא מצליחי להגיע להסדר, יקבע בית המשפט דיון לקביעה מה הם תנאי הגירושין.

ההליך המשפטי להגשת תביעת גירושין יכול להיות מורכב, וחיוני לעבוד עם עורך דין גירושין מומחה אשר יודע לנהל את התהליך ולבצע אותו בצורה חלקה שתמנע מריבות מיותרות שיכולות להיות בעלות השפעות משמעותיות לצדדים ואף לגורמים שלישיים משמעותיים כמו ילדים ומשפחה.

הליך גירושין

גירושין כאשר יש משמורת על ילדים

אם לצדדים יש ילדים קטינים, יהיה צורך לטפל בנושאי משמורת בהליך הגירושין. בישראל, עמדת ברירת המחדל היא משמורת משותפת, מה שאומר ששני ההורים חולקים אחריות על גידול הילדים. עם זאת, בית המשפט רשאי לפסוק משמורת בלעדית להורה אחד אם זה לטובת הילדים.

בית המשפט ישקול גורמים כמו גיל הילדים, יחסיהם עם כל אחד מההורים וצרכיהם החינוכיים והרגשיים בעת קבלת החלטת משמורת. נושאי משמורת עלולים להיות טעונים ומורכבים מבחינה רגשית, וחיוני לעבוד עם עורך דין גירושין שיוכל לעזור לכם לנווט את התהליך.

 

הסוגיה הכלכלית בהליכי הגירושין

בנוסף לסוגיות המשמורת, גם הסדרי כספים הם מרכיב מרכזי בהליכי גירושין. בישראל, בית המשפט יחלק את רכוש הנישואין בין הצדדים על פי עקרונות של הגינות ושוויון. בית המשפט ישקול גורמים כמו משך הנישואין, תרומות כל צד לנישואין וצרכי ​​כל צד בקבלת החלטה על חלוקת רכוש.

בית המשפט רשאי גם לפסוק מזונות לבן זוג לצד אחד אם הם נזקקים כלכלית. הסדרים פיננסיים עשויים להיות מורכבים, וחיוני לעבוד עם עורך דין גירושין שיוכל לסייע לכם לנהל משא ומתן על פשרה הוגנת והוגנת.

 

לסיכום

הליכי גירושין יכולים להיות טעונים ומורכבים מבחינה רגשית, וחיוני לקבל את הליווי והתמיכה של עורך דין גירושין. עורך דין גירושין יכול לעזור לך להבין את הזכויות והחובות המשפטיות שלכם, לנהל משא ומתן על הסכם פשרה ולעמוד על האינטרסים שלכם בבית המשפט.

בנוסף, עורך הדין יכול לעזור לנווט בין ההליכים המשפטיים המסובכים ולהבטיח שהגירושין שלכם יתנהלו ביעילות וביעילות. לכן, אנחנו ממליצים לפנות למומחים בעלי שם כמו משרד עו"ד טאוב ושות' שמטפלים במקרים רבים ומסובכים.

הליך גירושין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *