פטור ממס הכנסה הוא אחת מהקלות המס המשמעותיות ביותר בישראל. פטור ממס הכנסה מאפשר לאזרח להחריג חלק מההכנסות שלו מחובת תשלום מס, זכות שעשויה להיות השפעה משמעותית על מצב חשבון הבנק. בנושא כזה, כמו בכל נושא שעוסק בקשר בין המדינה לאזרח, חשוב להיות מצוידים בכל המידע שתוכלו להשיג, במטרה להפוך את התהליך לקצר ויעיל.

 

מס הכנסה

רשות המיסים בישראל אחראית, בין השאר, על גביית מיסים מאזרחי המדינה. המיסים שמשולמים בישראל משמשים כהכנסות לממשלה. מס הכנסה הוא אחד המיסים המרכזיים בישראל.

נוסף לו, אחראית רשות המיסים גם על גבייה לביטוח לאומי, על מס ערך מוסף, מיסי מכס ועוד. מס ההכנסה בישראל הוא מס פרוגרסיבי, כלומר ככל שעולה ההכנסה של האזרח, כך יעלה גם הסכום אותו ישלם למדינה, כמיסים.  כדי להעמיק במידע, מומלץ להיכנס לאתר חברת בשביל הזכויות.

מס הכנסה

פטור ממס הכנסה

רובם המוחלט של העובדים השכירים בישראל מתייחסים אל שורת הגבייה של מס ההכנסה במשכורתם כהכרח שאין דרך לשנות. אבל בישראל קיימים פטורים מתשלום מס הכנסה. חלק מהפטורים קשורים לסוג ההכנסה, כך שלמשל דמי אבטלה וקצבאות ביטוח הן הכנסות שאינן ממוסות. ישנן גם הוצאות שמוחרגות ואין משלמים עליהן מס הכנסה, כמו למשל הוצאות רפואיות או תרומות לצדקה.

בנוסף, ישנם אזרחים שזכאים לפטור ממס הכנסה על בסיס מצבם בחיים. בין השאר בשל מקום מגוריהם, גילם, מקצועם או מצבם הרפואי. המצב הרפואי נקבע בוועדות רפואיות של הביטוח הלאומי וכל מי שנקבעו לו אחוזי נכות גבוהים, עשוי להיות זכאי לפטור מלא ממס הכנסה.

 

ידע זה כוח

פטור מתשלום מס הכנסה הוא הטבה משמעותית, בעיקר עבור חולים ומוגבלים. פטור ממס הכנסה יכול לספק הקלה כלכלית שתוביל לשיפור באיכות החיים, משום שכעת יוכלו להוציא יותר על סחורות ועל שירותים. בנוסף, הפטור מתשלום מס הכנסה יכול להגביר את תחושת העצמאות של הזכאי לה, בעיקר משום שהוא מפחית את תלותו הכלכלית באחרים.

אבל כמו שאמרנו, המידע על פטור מתשלום מיסים אינו נפוץ ברחבי ישראל ונותר מידע קיים ושמיש רק אצל מעטים. גם בנושא הזה, סביר שמי שזקוק למידע, יחפש אותו ראשית, בגלישה באתרי אינטרנט רלוונטיים.

 

בשביל הזכויות

חיפוש מידע באינטרנט יכול להיות אתגר, לא רק עבור מי שאינו מיומן בכך אלא עבור כל מי שמנסה למצוא מידע מהימן בסבך העצום של מידע לא מדויק ואף מטעה.

הצעד הראשון בקבלת החלטה שנוגעת לזכויותיכם הרפואיות מוכרח לעבור בקבלת מידע מהימן, עדכני ומדויק. בדיוק בשביל מקרים כאלה הוקם אתר "בשביל הזכויות" שעוסק בסיוע של זכאים לממש את זכויותיהם מול המדינה. באתר "בשביל הזכויות" תוכלו גם לקבל מידע אישי וכן ליווי צמוד בתהליך, עד לקבלת כל הזכויות שמגיעות לכם.

מס הכנסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *