במדינת ישראל לא קיים מצב של פטור אמיתי ממס הכנסה. כל מצבי הפטור וההטבות שניתנים לזכאים הם פטור ממס עד לגובה מסוים של הכנסה. ישנן מספר סיבות בגינן ניתן לקבל פטור ממס לגובה מסוים של הכנסה וחלקן לא מוכרות לציבור הרחב. במאמר זה נציג מספר מצבים שבהם כדאי לבקש לקבל פטור או הטבת מס, וכנראה לא ידעתם עליהם. 

 

פטור ממס הכנסה לגמלאים

פטור ממס הכנסה הוא הטבה שניתנת לכל מי שהגיע לגיל פרישה. ישנן מספר הטבות שאפשר לקבל בתשלומי המס החל מהפחתת המס על תשלומי פנסיה וכלה בהורדת המס לקשיש שמקבל שכר דירה מדירה שבבעלותו. תשלומי מס אלה יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה, וממש לא כדאי לוותר על הפחתה משמעותית שלהם.

מס הכנסה

פטור ממס הכנסה לחיילים משוחררים

גם חיילים משוחררים זכאים לפטור על מס הכנסה בגובה של בין נקודת זכות אחת לשתי נקודות זכות. משמעות ההטבה הזאת היא שחייל משוחרר יהיה פטור ממס הכנסה עד לגובה הכנסה של בין 7.5 אלף שקל לחודש ל-9.5 אלף שקל בחודש. זאת בהנחה שאין לו נקודות זכות אחרות. חייל שהשתחרר משירותו הצבאי זכאי להטבות מס זאת מחודש לאחר השחרור ועד לשלוש שנים מסוף השירות.

 

הטבת מס למי שבן הזוג שלו סובל מנכות

הפטור המוכר ביותר ממס הכנסה הוא פטור שלו זכאים נכים במצבים חמורים במיוחד. מי שסובל מנכות בשיעור של 90 אחוז ומעלה זכאי לפטור ממס הכנסה לגובה של בין 75 ל-400 אלף שקל בשנה. גם בני הזוג של הסובלים מנכות יכולים לקבל הטבת מס בגובה נקודה אחת נוספת לכלל הנקודות שהם זכאים להן. את הנקודה הזאת מקבלים בני הזוג באמצעות תיאום מס.

מס הכנסה

תכנון מס לאחר קבלת פטור ממס הכנסה

נקודה נוספת שרבים מהאנשים שמקבלים פטור ממס הכנסה לא שמים אליה את תשומת ליבם במידה מספקת היא נושא תכנון המס לאחר קבלת הפטור. במידה ואתם מוציאים רווח מחברה בצורת דיבידנד, יש סיכוי ששווה לכם להעביר את הרווח הזה למשכורת אישית.

כמו כן אם יש לכם רווח שהיה רשום על שם מישהו אחר וניתן להעביר בצורה חוקית על שמכם, יש סיכוי טוב שהיה מאוד משתלם לעשות זאת. מי שקיבל פטור קבוע ממס הכנסה בגלל היותו נכה, זכאי לפטור עד להכנסה גבוהה מאוד.

 

דברים שלא ידעתם על פטור ממס הכנסה – סיכום

הפטור המוכר ממס הכנסה הוא פטור שניתן לסובלים מנכות חמורה, אבל ישנם גם הטבות ופטורים שניתנים לגמלאים, חיילים משוחררים ומי שבן הזוג שלו סובל מנכות. כדאי מאוד להכיר ולהשתמש בפטורים אלה כי הם יכולים לחסוך אלפי שקלים בשנה. דבר נוסף שאולי לא ידעתם עליו, הוא שבמקרה של קבלת הטבת מס, כדאי לשקול לבצע תכנון מס.

מס הכנסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *