כשיש לכם עניין לבית המשפט חשוב מאד לבחור בעורך דין שמתמחה באופן ספציפי לתחום התביעה שלכם. שכירת עורך דין שאינו בקיא בתחום שלכם דומה לשכירת מדריך טיולים שמעולם לא ביקר בחבל הארץ שאליו מועדות פניכם. לכל תחום של עריכת דין יש חוקים, תקנות, תקדימים ופרשנויות שנלמדים לאורך שנים של נסיון בשטח בבתי המשפט, צבירת מוניטין וידע נרחב בתחום. במאמר זה נסביר כמה חשוב לבחור עו"ד שמתאים למקרה שלכם ואיך בוחרים עורך דין מתאים.

 

עורך דין בתחומו

עורכי דין מתמחים בתחומים שונים על פי תפיסת עולמם, על פי הרצון להוציא את הצדק לאור בדרך שלהם, ועל פי המשיכה האישית שלהם. יש עורכי דין שהתחום הפלילי מושך אותם, יש כאלו שתחום החוזים או המקרקעין גורם להם להרגיש בבית, ויש אחרים שיש להם יכולות אמפטיות ורגישות גבוהה ומעדיפים לטפל בנושא התביעות מול ביטוח לאומי, חברות הביטוח השונות וקרנות הפנסיה כאשר מדובר לא פעם באנשים מוחלשים אשר נפגעו וזקוקים ליד מגוננת שתעזור להם להשיג את הפיצויים שמגיעים להם.

משרד חדיד הלד הינו משרד עו"ד לענייני ביטוח לאומי המתמחה בתביעות מול חברות הביטוח השונות, המוסד לביטוח לאומי וקרנות הפנסיה, הדואג לכל מי שנפגע או ניזוק לקבל את הפיצוי הגבוה ביותר הניתן בזמן הקצר ביותר. המומחיות והנסיון לצד המוניטין הינו כלי העבודה החשוב ביותר שאותו המשרד מציע ללקוחותיו כדי למצות את זכויותיכם במלואן.

 

כמה חשוב לבחור עו"ד שמתאים למקרה שלכם?

אנשים רבים חושבים שעורכי דין יכולים לפעול בכל התחומים, גם בפלילי, גם בחוזים וגם בתביעות בבית המשפט. אמנם עורכי דין הינם מלומדים ומנוסים ויש להם ידע מקיף ורב בתחומים שונים, אך ההתמחות, הנסיון ושנים ארוכות של ניהול תביעות בבתי המשפט הופכים כל עורך דין למומחה בתחומו, בדיוק כפי שרופא הינו מומחה בתחום שלו ולא הייתם מבקשים מרופא עיניים לתת לכם חוות דעת על כאבי גב. להלן כל הסיבות לא לקחת עורך דין שאינו בקיא בתחום שאתם זקוקים לו:

  • אובדן היתרון בבית המשפט – כאשר תגיעו לבית המשפט, אתם תיאלצו להתמודד מול הצד שכנגד שיגיע חמוש בעורכי דין מנוסים ומיומנים אשר בקיאים בחוק, בתקדימים, בתקנות ונהלים שאינם מוכרים לעורך הדין שלכם ובמילים עדינות, יעשו ממנו סלט.

 

  • אובדן היכולת לנהל אסטרטגיה משפטית – עורך דין שאינו בקיא בתחום לא יידע כיצד לנהל אסטרטגיה משפטית שתביא אתכם למקסום תוצאות. לדוגמא, אם נפגעתם בתאונה ועורך הדין שאינו בקיא בהליכי תביעה זו יוביל אתכם לפשרה שלאחריה תקבלו סכום פעוט ולא ממצה, לעומת עורך דין מומחה שינהל מאבק ראוי לשמו וישיג לכם את מלוא הפיצוי.

 

  • הצגתכם כלא מקצועיים – זכרו שהצד שכנגד מגיע מוכן היטב כדי להגן על עצמו, וינצל כל פירצה כדי להתגונן בפני התביעה שלכם. אם השופט יתרשם כי התביעה שלכם רשלנית, מלאה בחורים, לא מנוסחת על פי המצופה וכי עורך הדין אינו בקיא בתחום זה ואינו עונה לשאלותיו בצורה נאותה, עלול להחליט לפסול את תביעתכם על הסף.

 

לסיכום

עורך דין מנוסה ובעל מוניטין המומחה לתחום שלו יכול להשיג עבוכם תוצאות טובות יותר בבית המשפט. הידע, המומחיות והנסיון הם כלי העבודה החשובים ביותר של עורך הדין בבואו להגן עליכם ועל זכויותיכם בבית משפט, ולא ניתן לוותר עליהם. חשוב מאוד לבחור בעורך דין המתמחה באופן ספציפי בתחום התביעה שלכם, שכבר ניהל בעבר מאבקים משפטיים דומים והצליח בהם, ומכיר היטב את הדרך כמדריך נסיעות מיומן ומנוסה, ורופא המומחה בדיוק לאיבר שכואב לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *