שוק הנדל"ן בישראל מושך אליו משקיעים רבים. אחת הנקודות שהכי מעוררות חשש אצל בעלי נכסים היא מצב בו השוכר מפסיק לשלם דמי שכירות, ומסרב להתפנות מהדירה, כך שגם הבטוחות, ככל וקיימות, לא יכסו את הנזק המקיף. מה ניתן לעשות במקרים כאלה ולמי בדיוק פונים?

 

באילו מקרים ניתן לפנות דייר?

השקעה בנדל"ן הייתה תמיד יעד מועדף על הישראלים, הנהנים מדמי שכירות קבועים ועליית ערך הדירה במקביל. כל זאת טוב ויפה כשתשלומי השכירות אכן מגיעים בזמן וללא בעיות מיוחדות. אך בלא מעט מקרים, בעלי נכסים נתקלים בשוכרים אשר מפסיקים לשלם את שכר הדירה ואף מסרבים להתפנות מהדירה.

הפסקת התשלומים של הדיירים יכולה להתרחש בשל מצב כלכלי גרוע של הדיירים או על רקע טענות שונות כלפי בעל הנכס, באופן שהביא את הדיירים להחליט על קיזוז ההוצאות מתשלום שכר הדירה. בכל המקרים הללו וכן במקרים של הפרה יסודית של הסכם השכירות, ניתן יהיה לפנות את הדיירים מהדירה.

 

למי פונים במקרה שהדיירים אינם משתלמים את השכירות?

תהא הסיבה אשר תהא שהביאה את הדיירים להפסיק את תשלומי השכירות, על בעל הנכס לפנות בהקדם לעורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה בתחום כמו עורך דין מאור לוי, אשר יבחן היטב את חוזה השכירות על סעיפיו השונים ואת הטענות של הצדדים ובמקרה הצורך, יגיש תביעה לפינוי מושכר.

 

מהי תביעה לפינוי מושכר?

במסגרת הליך פינוי הדיירים מהדירה, ניתן כאמור להגיש תביעה לפינוי מושכר אל בית המשפט השלום. במסגרת התביעה לפינוי מושכר קיימות שתי אפשרויות להליך התביעה:

 

  • הליך מהיר

תביעה לפינוי מושכר בהליך זה, נועדה בעיקרה להביא לפינויים המהיר של השוכרים מהדירה וללא דרישות תשלום נוספות בגין חובות כספיים.

 

  • הליך רגיל

תביעה לפינוי מושכר בהליך זה, נועדה להשיג שתי מטרות: פינוי הדיירים ותשלום חובות כספיים, דוגמת אי תשלום דמי השכירות, חובות שהצטברו כלפי גופים עירוניים בגין השימוש בנכס ועוד.

 

כמה זמן נמשכת תביעה לפינוי מושכר?

לאחר הגשת תביעה לפינוי מושכר בהליך מהיר, בית המשפט מאפשר לדיירים להגיש טיעוני הגנה במשך 30 ימים. בתום 30 ימים אלו, בית המשפט יקבע תוך 30 ימים מועד לדיון, כאשר בסיום הדיון יינתן פסק דין מכריע.

במקרה של תביעה לפינוי מושכר בהליך רגיל, ייתכנו עיכובים נוספים, הנובעים מתהליכים משפטיים שונים הנוגעים לגביית החובות שהצטברו, דוגמת פתיחת תיק בהוצאה לפועל, הודעת אזהרה לביצוע פינוי ופינוי לאחר תום תקופה.

 

לסיכום

מקרים בהם הדיירים החליטו להפסיק לשלם את שכר הדירה, הם מקרים בעייתיים הגורמים ללא מעט כאבי ראש ועוגמת נפש לבעל הנכס. בכדי להתמודד היטב עם המצב ולהגיע לפינוי השוכרים באופן מהיר ועל פי חוק, עומדת לבעל הנכס האפשרות להיעזר בשירותיו של עו"ד מקרקעין ולהגיש תביעה לפינוי מושכר בהליך מהיר או רגיל.

שוכרים שוכרים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *