כיום, ניתן לבטל דו"חות מהירות בדרכים שונות. זאת, בהסתמך על סוג העונש שקיבלתם, המצלמה או הדרך בה תועדה  עבירת המהירות ועוד. הנה הדרכים הפשוטות ביותר לביטול דו"ח מהירות.

 

בעיות בדו"ח המהירות שצולם

דו"ח מהירות שצולם על ידי מצלמה ונשלח אליכם לדואר, יכול להכיל בעיות רבות. הראשונה שניתן למצוא היא תמונה אשר מכילה שני רכבים. כלומר, יש רכב נוסף בתמונת הדו"ח. כך, ייתכן כי המצלמה מדדה את המהירות שלו ולא את שלכם, אבל אתם אלה שקיבלתם את הדו"ח.

ניתן לקבל דוח מהירות משוטר או מתמונה שצולמה ע"י מצלמת עמוד, ואם מדובר במצלמת עמוד – אפשר לנסות ולהוכיח באמצעות חקירה נגדית ויומן המכשיר כיצד המהירות אינה של הרכב שלכם.

 

מצלמה לקויה

לעתים, קרינת מתח גבוה באזור המצלמה, עלולה להשפיע על רדאר המצלמה וכך להוציא אותו מאיפוס. בפעמים בהן המצלמה ממוקמת באזורים שיש בהם קרינה גבוהה או קווי חשמל אלקטרומגנטים סמוכים, יכולה להיות לכף השפעה על מצלמת העמוד או המצלמה שתיעדה את מהירותכם.

מספר פעמים בעבר כבר נמצא, כי הקרינה השפיעה על המצלמה ואף גרמה לה לצאת מאיפוס. במקרה כזה, תוכלו לבדוק מתי נעשו טיפולי תחזוק למצלמה וגם, מתי ואיך נעשו הבדיקות למצלמה. ישנן סיבות רבות בגינן ניתן לבטל דו"חות מהירות.

דוגמא לכך היא של מצלמת המהירות בכביש החוף, באזור שבין חדרה לחופית, שלגביה בוטלו כל קנסות המהירות כלא היו- בעקבות תחזוקה לקויה. לכן, מומלץ להיוועץ במשרד עורכי דין מקצועי ומוסמך כאשר מגיעים למקרים כאלו, כמו למשל משרד עו"ד אילון דורון.

אקדח לייזר

ממל"ז הינו מד מהירות לייזר. זה הוא אקדח היד שבו שוטרים משתמשים בכדי למדוד מהירות ברכבים חולפים. לאקדח, יש לא מעט בעיות ואף בעיות חמורות שיכולות להוביל אתכם לביטול הדו"ח או אפילו חזרה מהאישום בקנס על מהירות מופרזת לצד זיכוי. הבעיה הראשונה היא כי אקדח הלייזר צריך להיות מכויל לפני ביצוע הבדיקה.

כלומר לעבור איפוס בין לפני השימוש. מעבר לכך, על מפעיל האקדח לכוונו לעבר מרכז המסה ולבצע תיעוד מדויק של השעה, הזמן והמקום בו צולמה התמונה. בנוסף, הצילום צריך להיעשות כאשר הרכב נמצא בגובה הרכב ובצורה ישרה מול הנמדד, ולא למשל בעיכול שבכביש.

 

לא תמיד שווה להגיש ערעור

לפעמים, לא שווה לכם להגיד את הערעור על הדו"ח שקיבלתם. על פי השיטה החדשה, לניקוד נהגים, נקודות אשר נצברות נמחקות בין 2-4 שנים מעת ביצוע העבירה, ובמידה שנעשה קורס נהיגה מונעת. הערעור יכול להיות תהליך מסורבל ומתמשך.

אם האזרח לא הצליח להוכיח את גרסתו, מה שקורה כאשר אזרחים מנסים להגיש ערעור מבלי נימוק משפטי משכנע, ניתן לקבל קנס כפול ואף החמרה של הדו"ח המקורי. זכרו כי בית המשפט יעדיף את גרסתו של השוטר במטרה להימנע מהחלטות מרחיקות לכת כמו תשלום מסיבי למואשם או הרחקה של השוטר.

דוח מהירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *