גישור בין בני זוג שמתגרשים נועד לפתור את המחלוקות ביניהם בצורה נעימה, מחוץ לכותלי בית המשפט. מדובר באחד התהליכים החשובים עבור זוגות מתגרשים, שלעיתים מקל מאוד על הפרידה ומעניק דרך יותר נעימה לבצע את הגירושים. במאמר זה נבהיר מהו גישור לפני גירושים ומדוע הוא כל כך חשוב

 

מדוע אנחנו זקוקים לגישור?

הגישור נועד עבור זוגות בעלי משפחה שמעוניינים להתגרש. גישור לפני גירושים למעשה עוזר להורים לייצר שותפות הורית, שנובעת ממקום בריא ולא נקמני או אלים, לאחר שהזוגיות נגמרה. לעיתים, לאחר הפרידה, בני הזוג יכולים להיות במקום לא יציב רגשית. לכן, פתירת המחלוקות בין בני הזוג באמצעות גישור, ללא מעורבות בית המשפט, יכולה לעזור מאוד לשני הצדדים להגיע להסכמות בצורה נעימה ובטוחה. מאחר והורים ייאלצו להישאר בקשר גם אחרי הפרידה, גישור יכול לסייע באשר לדרך שבה בני הזוג הפרודים יחליטו לנהל את הפרידה שלהם. לעיתים, בשיחות גישור כבר ניתן להגיע להחלטות בכל הנוגע למשמורת על הילדים וחלוקת הרכוש. לעיתים רחוקות, הגישור אף יכול לעזור להגיע לשלום בית ויכול למנוע את הפרידה.

 

כיצד הגישור עוזר בהמשך התהליך?

הגישור יכול לעזור לבני הזוג להימנע מפנייה להליכים משפטיים ולסיים את הפרידה שלהם בצורה נעימה יותר. הליכים משפטיים לרוב לוקחים זמן רב ועולים לא מעט כסף. בנוסף, הם גם מעצימים את המחלוקות בין הצדדים ומוסיפים דלק למדורה. גישור לפני גירושים יכול להנמיך את הלהבות ולהעניק לכל אחד מהצדדים מקום בטוח לדבר את אשר על ליבו מבלי לייצר סכסוך משפטי. הגישור לוקח בחשבון את הצרכים הרגשיים של בני הזוג והילדים, ומעניק מענה יותר נעים מאשר בית המשפט.

 

מה עלות גישור לפני גירושים?

הליך הגישור הוא זול יותר ומהיר יותר מהליכים של בית המשפט. עלות ממוצעת של הליך כזה של גישור לפני גירושים, יחד עם עריכת הסכם, נעה בין 4,000 ל-7,000 ש״ח לכל אחד מבני הזוג. כמובן שהמחיר תלוי במספר הפגישות שנכללו במסגרת הגישור, תוכן ההסכם וכן הלאה. למחיר נוהגים להוסיף מע״מ כחוק.

 

לסיכום – כיצד הליך גישור יכול לעזור לזוג לפני גירושים?

לא רק העלויות הזולות של תהליך הגישור הן יתרון שנושא הליך זה, אלא גם רמת התקשורת שמשתפרת בין בני הזוג הפרודים והכואבים. הליך הגישור נועד בסופו של דבר להביא לשיפור היחסים של שני הצדדים ולשמור על רווחת הילדים יחד עם רווחת ההורים. הדגש הוא על המטרות המשותפות של בני הזוג הפרוד, שנפרדו מבחינה רומנטית אך יישארו לנצח הורים משותפים לילדים ושותפים למשפחה שהם חולקים. לאחר הגישור, ניתן לבנות הסכם משותף שיענה על הצרכים של שני הצדדים. כך או אחרת, גישור עשוי לזמן חוויה הרבה יותר נעימה מבית המשפט.

תהליכים לזוגות מתגרשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *