נוטריון הוא בעל מקצוע שיש לו תפקיד חשוב מאוד בעולם המשפט בישראל. בשל העובדה שלא כולם יודעים זאת ולא כולם מודעים בכלל לאחריות שעומדת מאחורי התפקיד ולתנאים שנוגעים לקבלת הרישיון, החלטנו לצאת בסדרת מדריכים שתעלה את המודעות לכל הנושאים החשובים הללו. הישארו אתנו ותגלו במדריך ה – 1 בסדרה את התנאים לקבלת רישיון של נוטריון.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

מיד לאחר שהחלטנו שאנו כותבים סדרת מדריכים שעוסקת בנושאים שונים שנוגעים לעבודת הנוטריון, הבנו שעלינו לפנות אל גורמים שמבינים דבר או שניים בעניין. לכן, פנינו אל כמה נוטריונים ברחבי הרשת וביקשנו מהם לציין בפנינו תנאים שונים שעמדו בדרך שלהם בזמן שהיו עורכי דין. קיבלנו לא מעט פניות מעורכי דין שעוסקים בתחום ברחבי הארץ וריכזנו את התנאים הבולטים ביותר שאנו סבורים שאתם צריכים להכיר מקרוב.

 

מהו התנאי ה – 1 לקבלת רישיון נוטריון ?

התנאי הראשון שחשוב מאוד לציין אותו זו העובדה שהנוטריון יכול לקבל את התואר המדובר אך ורק בתנאי שיש לו לפחות 10 שנות ותק כעורך דין. כך שאם אתם פונים אל נוטריון ברמת השרון, בתל אביב, יהוד או כל מקום אחר בארץ. אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר בעורך דין שיש לו וותק רב בתחום של מעל 10 שנים ולא במתמחה.

 

מהו התנאי ה –  2 לקבלת רישיון נוטריון ?

התנאי השני שצריך להתקיים כדי לקבל את רישיון הנוטריון הוא אזרחות או תושבות ישראלית. כדאי שתדעו שמדובר כאן בתנאי שיכול לאפשר לכם בעצם לבדוק שאתם מגיעים אל נוטריון מן השורה ולא מתחזה. אם תראו נוטריון שאין לו אזרחות ישראלית, תדעו שכדאי להטיל בו ספק

 

מהם התנאים הנוספים?

יש עוד רשימה ארוכה של תנאים והחלטנו שהכי נכון יהיה להציג אותם בפניכם בפסקה כוללת. התנאי הנוסף הינו הסמכה כעורך דין שאין לו השעיות בעקבות עבירות אתיקה למיניהן. בנוסף לכך, עורך הדין צריך להיות עצמאי לפחות כ – 10 שנים רצופות. הנוטריון צריך שיהיה לו ידע בעריכה מקצועית של מסמכים מעברית לשפה האנגלית או לכל צמד שפות אחר שרלוונטי לעבודה שלו. שימו לב, אם לא די בכך, יש גם תנאי חשוב נוסף והוא עמידה בקורס ובבחינה של לשכת הנוטריונים בישראל לצורך קבלת ההסמכה והרישיון המבוקש.

 

איך תוכלו להיות בטוחים שאתם מגיעים לנוטריון שעומד בתנאים אלו?

כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים בנוטריון שעומד בתנאים אלו, אתם צריכים לבדוק את הפרטים הבאים:

  • יש לו אישור הסמכה מטעם ועדת הנוטריונים
  • יש לו תעודה שמראה שהוא נוטריון מוסמך
  • יש עליו המלצות מצד לקוחות קודמים

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את התנאים השונים לקבלת רישיון נוטריון. כעת, כשאתם יודעים את כל התנאים הללו, נותר לכם רק לגשת לנוטריון מוסמך שיסייע לכם בהליך הדרוש.

משקל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *