לצערנו, מידי יום מתרחשות תאונות דרכים ברחבי הארץ. אלה מובילות לא פעם לפציעות בגוף ובנפש  בקרב מי שהיו באזור. מדריך זה יצא לבחון את הזכויות של הנפגעים, כדי להעלות את המודעות לנושא ולאפשר לכל אחד להכיר בפיצויים שמגיעים לו.

 

מהי תאונת דרכים?

בעוד כמה רגעים נעמיק בזכויות של נפגעי תאונות דרכים, קודם לכן, חשוב לנו להציג את ההגדרה של תאונות מסוג זה, כדי שתוכלו להיות בטוחים שזו מתאימה למקרה שעברתם. נסביר בקצרה שהחוק קובע שמדובר באירוע שהוביל לפגיעה גופנית באדם, תוך שימוש ברכב מנועי כלשהו. כאשר הרכב יכול להיות משאית, קטנוע ואפילו רכבת. לאחרונה אנו עדים להרחבה של ההגדרה, משום שיש לא מעט התרחשויות נוספות שנכללות תחתיה. מדובר למשל בפגיעה שאירעה לאדם לאחר שנפל עליו מטען שנשמט ממשאית, נפילה בעת הירידה מהאוטובוס ועוד.

זכויות הנפגעים בתאונת דרכים

הזכויות שנוגעות לכיסוי עבור הוצאות רפואיות

סביר להניח ששמעתם לא פעם על הפיצוי העיקרי שניתן למי שעברו תאונות דרכים – כיסוי עבור הוצאות רפואיות שונות שנוגעות לפגיעה, למשל, תשלום עבור אמבולנס, ניתוחים, הליך שיקום ועוד. ראוי לציין שניתן לקבל את הזכויות הללו על הצד הטוב ביותר תוך פניה אל עורך דין לתאונות דרכים bechar שמכיר בהליך מקרוב.

 

זכויות שנוגעות להפסדי הכנסה

לצערנו, תאונות דרכים מובילות לא פעם לפציעות מורכבות שמצריכות היעדרות ממושכת ממקום העבודה. תרחיש שכזה צפוי להוביל לקבלת פיצויים בגין הפסד הכנסה. ראוי לציין שהדבר נכון לא רק לתקופה שמתקיימת מיד לאחר התאונה, אלא גם לשבועות, חודשים או שנים אחריה. נדגיש שזוהי אחת מכמה זכויות נפגעי תאונות דרכים שמשום מה אינה מוכרת לנפגעים, כך שחשוב להעלות את המודעות אליה.

 

זכויות שנוגעות לפיצוי עבור נזקים של רכוש

סביר להניח שאתם יודעים שתאונות דרכים לא פוגעות אך ורק באדם, אלא גם ברכושו. אם כך, זה הזמן להכיר את הזכות שתאפשר לנפגעים לקבל את כספם בחזרה. שכן, פגיעות שעשויות לבוא לידי ביטוי ברכוש מכוסות לא פעם בפוליסות הביטוח ומאפשרות לתקן או להחליף את הרכב, בהתאם לחומרת המצב.

 

רוצים לקבל את הזכויות שלכם במלואן? כדאי שתפנו לעורך דין

זה לא כל כך פשוט לקבל את כל הזכויות שמגיעות לכם. שכן, תמיד יהיה מי שיטען שאין הוכחה מספקת שתאפשר שתוביל לקבלת החזרים מסוגים שונים. לכן, ההמלצה שלנו היא להסתייע בעורך דין לתאונות דרכים בהקדם האפשרי, משום שזה יסייע בהליך ויעלה את הסיכויים לקבלת הזכויות בשלמותן.

 

לסיום

עד כאן המדריך שריכז את הזכויות של נפגעי תאונות דרכים. בשלב זה ברור לכם שמדובר בעיקר בזכויות כלכליות שצפויות לסייע לנפגע בשיקומו. נאחל בהזדמנות זו שתפנו לקבלת ליווי מקצועי בעת הצורך, כדי שתהיו בטוחים שתמצו את הזכויות שלכם עד תום.

נפגע בתאונת דרכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *