דרכון רומני מקנה לבעליו זכויות בכל המדינות החברות באיחוד האירופי. בתור חברים באיחוד האירופי, תוכלו לעבור ממדינה למדינה ללא צורך בויזה גם כאשר מדובר במדינה אליה לא ניתן להיכנס רק עם דרכון ישראלי. מדינות האיחוד האירופי נהנות מחופש כלכלי, הם יכולים להעביר בחופשיות הון ממדינה למדינה ועוד. 

 

מה מרוויחים מהנפקת דרכון רומני?

בעלי דרכון רומני יכולים להנות ממגוון הטבות. העיקרית שבהם היא החברות באיחוד האירופי. בשנת 2007 חברה רומניה לממשלות האיחוד האירופי וכך בעלי דרכון רומני נהנים ממעבר גבולות חופשי, אבל לא רק. ריכזנו לכם כאן את המעלות שבהנפקת דרכון כזה. זה הזמן לבדוק אם גם אתם בעלי זכאות לדרכון רומני.

דרכון רומני

זיהוי מהיר

דרכון הוא צורת זיהוי חשובה שניתן להשתמש בה למטרות שונות, כמו פתיחת חשבון בנק, הצבעה וגישה לשירותי הממשלה. בתור בעלי דרכון רומני תוכלו לפתוח חשבון בנק באחת ממדינות אירופה בקלות. הזיהוי שלכם יהפוך לקל ומהיר יותר. חשוב לזכור כי הנפקת דרכון רומני מייצגת הכרה באזרחות של אדם על ידי ממשלת רומניה, ויכולה לשמש סוג של התקשרות דיפלומטית עם מדינות אחרות.

 

נסיעות ללא ויזה

דרכון רומני מאפשר לאזרחים לנסוע ללמעלה מ-150 מדינות וטריטוריות ללא צורך בויזה, מה שמקל על נסיעות לחו"ל, יציאה מהארץ וכו'.

דרכון רומני

יתרונות כלכליים

להנפקת דרכונים יש לא מעט יתרונות כלכליים כמו האפשרות לעבוד ולהשתכר במדינות האיחוד האירופי. ניתן לפתוח חשבון בנק בקלות ויש גישה קלה יותר להשקעות נדל"ן כמו גם לגופי מימון מקומיים. בעלי דרכון של האיחוד האירופי זכאים להשכלה גבוהה בחינם או בעלות מופחתת, במדינות רבות באיחוד האירופי, מה שמקל על לימודים בחו"ל ומהווה משיכה למאות ישראלים.

 

מי זכאי לקבל דרכון רומני?

לא כל אחד יכול לקבל דרכון רומני. מדינות האיחוד האירופי מודעות לרצון ישראלים רבים לקבל דרכון אירופי ולכן הם גם בוחנות היטב כל בקשה כזו.

הזכאות תקפה למי שעונה על אחד הקריטריונים הבאים:

  • הוא עצמו יליד רומניה או בן לאחד כזה.
  • נישואין לאדם יליד רומניה גם עשויים לזכות בדרכון רומני בהמשך.
  • מגורים – ישראלי ששוהה תקופה ארוכה ברומניה, יכול להיות זכאי לאזרחות רומנית.
  • צאצא ליליד רומניה שיש לו מסמכים המעידים על האזרחות הרומנית שאבדה.

חשוב לציין כי יש אנשים בעלי אזרחות רומנית שאיבדו את אזרחותם בשל חוסר עניין (זה קרה אחרי מלחמות) וכך, היום צאצאיהם יכולים לשוב לרומניה ולחדש את האזרחות. יש צורך במסמכים שונים. לצורך כך חשוב ליצור קשר עם עורך דין מומחה בתחום. חשוב לפנות דווקא לעו"ד המכיר את השפה הרומנית, כדי שהיא לא תהווה מחסום עבורו והוא יוכל לטפל בתיק שלכם על הצד הטוב ביותר.  בסופו של דבר מדובר בתהליך האורך לא מעט זמן.

דרכון רומני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *