אזרחים רבים שחוו תאונת דרכים קלה מוותרים על הגשת תביעה, במחשבה שסכום הפיצויים אינו שווה את הטרחה שבתביעה. אולם למעשה, מדובר במחשבה משוללת כל יסוד. גם על תאונת דרכים קלה ניתן לקבל פיצוי בגובה של עשרות אלפי שקלים ובמקרים לא מעטים אף בגובה של מאות אלפי שקלים. להלן נכיר את ההגדרה לתאונה קלה וכן נדע מתי תוכלו לקבל פיצוי גבוה במיוחד עבורה.

 

תאונות דרכים ותאונות קלות

תאונות דרכים בישראל קורות ללא הרף. רכבים מתנגשים זה בזה, רכב מתנגש בעמוד או בעץ בצד הדרך ולצערנו הרב מכוניות אף מתנגשות בהולכי רגל. בכל אחד מהמקרים האלו, כאשר נגרמות פגיעות בגוף לאדם, האדם יהא זכאי לפיצויים. גובה הפיצויים תלוי במספר קריטריונים.

כדי לדעת כמה פיצויים תוכלו לקבל עבור פציעה קלה, יש לדעת מהי תאונה קלה. תאונת דרכים קלה הינה תאונה בה לפחות אדם אחד חווה פציעת גוף אך הפגיעה מוגדרת כקלה. כמובן שבזירה לא יהיו הרוגים.

עם זאת, חשוב לדעת כי הגדרת הפציעה כקלה, קשה, בינונית או אנושה תלויה בחומרת הפגיעה ובסכנת החיים ברגע התאונה. ייתכן בהחלט כי גם פציעה קלה תהיה חמורה ותגרום לנזקים לא קלים לנפגע. אם כן, תאונת דרכים קלה הינה תאונה במסגרתה לפחות אדם אחד נפגע פגיעות גוף אך כל הפגיעות מוגדרות כקלות.

תביעה לתאונת דרכים

הפלת"ד

הפלת"ד – חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, הינו חוק ישראלי משנת 1973 אשר מסדיר את דיני הפיצויים בגין פגיעות גוף בתאונות דרכים. החוק אף קובע חובות החלות על כל נהג בישראל, דוגמת ביטוח חובה מפני פגיעות גוף.

חוק הפלת"ד קובע משטר של אחריות ללא אשם – דהיינו הנפגע יהא זכאי לפיצויים אף אם התאונה התרחשה באשמתו. עם זאת, לאחריות יש תלות באשר לזהות חברת הביטוח אשר תפצה את הנפגע.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אף יצר טבלאות חישוב אשר מגדיר כמה פיצויים יוענקו עבור כל פגיעה בתאונת דרכים. בשל כך שהחוק קובע משטר של אחריות ללא אשם, הפיצויים שנקבעו נמוכים יחסית למה שניתן לקבל בתביעת נזיקין רגילה לפי חוק הנזיקין אשר דורשת הוכחת אשם והתרשלות. אם כן, כאשר מעוניינים לדעת מה גובה הפיצוי המקסימלי אשר ניתן לקבל, יש לבחון מה קבוע בטבלאות הפיצוי בחוק.

 

פיצויים על תאונות קלות – פיצויים

לאור האמור לעיל, תוכלו להבין כי גובה הפיצוי בתאונה קלה נקבע לפי הנזק שנגרם ולאור הקבוע בטבלאות. לרוב, הפציעות שמוגדרות כקלות מעניקות פיצוי בגובה של עשרות אלפי שקלים. עם זאת, ככל שתצליחו להוכיח כי מגיעים לכם אחוזי נכות בעקבות הפגיעה, הפיצוי יהיה גבוה הרבה יותר. אחוזי נכות יזכו אתכם גם בפיצוי חד פעמי או עיתי מהמוסד לביטוח לאומי.

 

לסיכום

לסיכום, הפיצוי המקסימלי בגין תאונות דרכים קלות עומד על עשרות אלפי קלים ללא אחוזי נכות. ככל שיקבעו אחוזי נכות, תוכלו לקבל מאות אלפי שקלים של פיצוי וכן פיצויים מהביטוח הלאומי.

תביעה לתאונת דרכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *